  • Data: 2013-11-09 20:41:28
    Temat: Re: używajcie kwarców !
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.11.2013 18:57, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Szczerze mówiąc nie doczytywałem się jak działa UART w
    > AVR i jak tam wygląda próbkowanie bitów, ale generalnie transmisja tego
    > typu jest zwyczajnie wrażliwa na rozsynchronizowanie zegarów i im
    > dłuższe transmisje tym gorzej to działa.

    Teoretycznie dobry uart synchronizuje się wraz z każdym zboczem -
    właściwie nie powinno być żadnych problemów o ile nie ma bardzo
    krótkookresowej niestabilności. Zakładając najgorszy przypadek, czyli
    jakieś 10 bitów jednakowych, to problem może stwarzać dopiero
    przesunięcie 10-tego o połowę długości*. Oczywiście niestety projektant
    mógł sobie założyć, że dla danej prędkości nie tolerujemy dłuższego i
    krótszego bitu niż ... bo nie.
    Stare modemy zewnętrzne zawsze rozumiały co się do nich mówi - na
    dowolnie ustawionej transmisji i odpowiadały na takiej samej. Ale to
    podobno działało dobrze dlatego, że pierwszymi znakami były "AT" lub
    "at" i to po nich rozpoznawało się parametry transmisji.

    * - no tak, wygląda na to, że wszystko się zgadza i dla 8MHz 8,4 juz
    przesuwa ten ostatni bit o połowę. Trzeba by jeszcze sprawdzić co się
    dzieje jeśli unikamy bajtów z jednakowymi po sobie bitami.

    --
    Mirek.