  • Data: 2020-01-08 18:12:12
    Temat: Re: uzaleznienie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:qv518n$mm0$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-01-08 o 11:20, Marek pisze:
    > On Wed, 8 Jan 2020 10:18:32 +0100, Piotr Nawet jeśli dwie cyfry to
    > nadal mamy szansę do 2099, potem do 3099 its, nie widzę problemu.
    >

    >Najłatwiej 'nie widzieć problemu' i potem inni mieli problemy w 2000
    >roku a teraz jeszcze inni mają w 2020.

    >Nie chce mi się wierzyć w koncepcję, że ktoś chciał mieć możliwość
    >też wpisywania dat urodzin bo przecież do takiego zapisu RTC ma się
    >nijak.
    >Nie ma ani potrzeby ustawiania RTC na datę urodzin, ani pobierania z
    >RTC daty czyichś urodzin.

    Ale wiesz jak to bywa - ktos napisal procedure/funkcje, ktos uzyl w
    innym celu, a potem przez 30 lat nikt nie zmienial.

    Dziwne tylko, ze nikt nie zmienil w dosc dynamicznej dziedzinie, gdzie
    hardware zmienial sie czesto.
    I ze nie zweryfikowali przy okazji roku 2000.

    A przeciez i VAT nie jest taki stary.

    Jakos nikt nie chce opisac na czym blad polega, tzn jak sie objawia
    z trzeciej reki slysze, ze drukarka wyswietla "blad zegara" i odmawia
    dalszej pracy.
    Ustawila rok 1920 i uwaza, ze to za duze cofniecie ?

    A moze ... program sprawdza czy data zaczyna sie od 20, i wtedy bierze
    nastepne dwie cyfry roku, a tu tych cyfr nie bylo :-)

    >Bardziej mi się kojarzy ktoś zafascynowany postarzaniem urządzeń - co
    >ja będę kombinował z ustawianiem elektrolitów koło ciepłych elementów
    >aby za jakiś czas wyschły skoro mogę ten sam efekt (i bez niepewności
    >co do zadziałania) osiągnąć zegarem.

    W drukarkach fiskalnych jest ten problem ?
    Bo pamiec fiskalna swoja pojemnosc ma, dawniej starczalo na ok 5 lat.

    Teraz masz z kolei akcje wymiany na online, potem tez cos wymysla -
    ten biznes sie kreci :-)

    J.