  • 11. Data: 2014-12-05 22:07:35
    Temat: Re: uwalone sterowanie przetwornicy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >C13 jest na 50V więc przypuszczam, że przez R33 kilka mA średnio może
    >płynąć. Przy małej mocy pewnie wystarcza.

    A to mi zadales troche do myslenia.

    Nie spodziewam sie tam az tak wysokich napiec - po co ?
    Kilka V, a wnioskow z napiecia kondensatora dalekich bym nie wyciagal.
    Drugi koniec cewki do bazy, tam 1V wystarczy, nadmiar szkodliwy ... no
    ale przez rezystor 220 ohm R34 pare V moze byc potrzebne.

    Czyli pare V ... no to teraz prad przez R33 10k bedzie rzedu 1mA.
    To jak rozumiem niewielki zasilacz, moc niewielka, prad kolektora
    raczej ponizej 100mA ... w zasadzie wystarczy 1mA do sterowania, ale
    jakos tak na styk. Moze dlatego padl :-)

    R36 to ile ma - 0.7 ohm, 7 ohm ?
    To drugie by zamykalo tranzystor przy ~200mA.

    P.S. Kupowalem na allegro troche roznych ladowarek do telefonow,
    sieciowych i samochodowych, oraz takie zasilacze 230/12V z gniazdem
    zapalniczki, cos tego typu:
    http://allegro.pl/zasilacz-z-gniazdem-zapalniczki-w-
    domu-12v-tanio-i4821059352.html

    O ile ladowarki z reguly sa dobre, to takie zasilacze wytrzymuja
    krotko.
    Naprawiac, kupic kolejny za 5 zl, czy poszukac takiego za 15 ?

    J.

  • 12. Data: 2014-12-06 11:19:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Drugi koniec cewki do bazy, tam 1V wystarczy, nadmiar szkodliwy ... no ale
    > przez rezystor 220 ohm R34 pare V moze byc potrzebne.

    Bez głębszej analizy przyjąłem, że napięcie na trafie w jedną stronę może
    być inne niż w drugą.
    Teraz spojrzałem dokładniej - wychodzi mi, że jak jest niesymetryczne to
    raczej tak, że większe będzie właśnie przy sterowaniu bazy, a nie przy
    ładowaniu C13.
    Chyba masz rację - na C13 nie będzie wysokiego napięcia. Może już nie robią
    4u7 na mniej jak 50V :).

> [...]
    > ponizej 100mA ... w zasadzie wystarczy 1mA do sterowania, ale jakos tak na

    Dodaj do tego jakieś 3mA z R31.
    P.G.

  • 13. Data: 2014-12-06 11:34:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-05 22:07, J.F. wrote:
    [...]
    > R36 to ile ma - 0.7 ohm, 7 ohm ?
    ^^^ ^^^
    Wtórny analfabetyzm? :-D

  • 14. Data: 2014-12-06 15:22:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 11:19:09 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
    peg

    > Bez głębszej analizy przyjąłem, że napięcie na trafie w jedną stronę może
    > być inne niż w drugą.

    I pewnie jest, ale zblizonego rzedu ..

> [...]
    > ładowaniu C13.
    > Chyba masz rację - na C13 nie będzie wysokiego napięcia. Może już nie robią

    Moze.

    > Dodaj do tego jakieś 3mA z R31.

    105 to 1, 0, i jeszcze 5 zer ? To razem 1M i prad 0.3mA.

    J.

  • 15. Data: 2014-12-06 16:13:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > 105 to 1, 0, i jeszcze 5 zer ? To razem 1M i prad 0.3mA.

    Chyba musze się powoli przyzwyczajać do tego, że czasy kiedy nie robiłem
    głupich błędów już minęły :(
    P.G.

  • 16. Data: 2014-12-06 16:28:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:13:19 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Chyba musze się powoli przyzwyczajać do tego, że czasy kiedy nie robiłem
    > głupich błędów już minęły :(

    Nie martw sie - tez za pierwszym razem pomyslalem 100k :-)

    J.

  • 17. Data: 2014-12-06 18:58:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, December 6, 2014, 4:13:19 PM, you wrote:

    > Chyba musze się powoli przyzwyczajać do tego, że czasy kiedy nie robiłem
    > głupich błędów już minęły :(

    Ciesz się, że takie czasy miałeś...

    --
    Best regards,