eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriauwaga na pieszychRe: uwaga na pieszych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: uwaga na pieszych
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5e6146f9$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3voik$106n$1@gioia.aioe.org>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 7 Mar 2020 11:15:27 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <r3voik$106n$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 78
    Message-ID: <5e637440$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.245.99
    X-Trace: 1583576128 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17341 83.28.245.99:18610
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43900
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-03-07 o 10:14, dantes pisze:
    > Dnia Thu, 5 Mar 2020 19:37:44 +0100, J.F. napisał(a):
    >
    >> Zaczyna sie zeto tolerancji
    >>
    >> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/o-2
    6-kmh-za-szybko-grzywna-dla-kierowcy-mimo-winy-piesz
    ego/ygyvhtr
    >>
    >> "o godzinie 7:40 doszło do potrącenia 86-letniego mężczyzny, który
    >> wkroczył na jezdnię zza zaparkowanych samochodów w miejscu, gdzie nie
    >> było wyznaczonego przejścia. Niestety mimo pomocy udzielonej na
    >> miejscu, a następnie w szpitalu, mężczyzna dzień później zmarł. Doznał
    >> bowiem rozległych obrażeń wielonarządowych (okolice głowy i klatki
    >> piersiowej).
    >>
    >> [...]
    >>
    >> W chwili, gdy pieszy wkroczył na jezdnię, kierowca znajdował się od
    >> niego w odległości ok. 21 metrów. W trakcie postępowania z udziałem
    >> biegłego ustalono, że kierujący poruszał się z prędkością 42,6 km/h.
    >> To o 2,6 km/h za szybko względem ograniczenia (na prostym odcinku
    >> drogi w pobliżu kościoła obowiązuje 40 km/h). W uzasadnieniu wyroku
    >> sąd wskazał, że ,,gdyby oskarżony prowadził samochód z dozwoloną
    >> prędkością i bacznie obserwował jezdnię i jej najbliższe otoczenie
    >> mógł zatrzymać samochód przed pieszym"."
    >>
    >> swoja droga ...
    >> -jak biegly ustalil te 2.6km/h za szybko ?
    > Najwidoczniej te ok. 21[m], którymi "dysponował" kierujący pojazdem
    > wystarczało (przy panujących warunkach drogowych) by zatrzymać pojazd
    > (z prędkości 40[km/h]) przed miejscem, w którym doszło do potracenia
    > pieszego. A to, że w miejscu zdarzenia obowiązuje 40 [km/h] to zwykły
    > przypadek.
    >
    >> -to jaka byla predkosc przy stuknieciu, ze pieszy zmarl ?
    > Pieszy może "zemrzeć" jak przewróci się z pozycji stojącej.
    >
    >
    >> -czy tak naprawde bylo 70, a zdolal zwolnic do 42.6 ?
    >
    > Mamy dwie, a w porywach trzy, możliwości:
    >
    > 1. Kierujący poruszał się szybciej, zauważył pieszego, podjął
    > próbę zatrzymania pojazdu ale nie zdążył i w chwili "puknięcia"
    > pieszego miał 42,6 [km/h].
    > Kierowca ma pozamiatane.
    >
    > 2. Kierujący poruszał się z prędkością 42,6 [km/h] ale
    > nie zauważył pieszego przez co nie hamował i "puknął"
    > pieszego z prędkością 42,6 [km/h].
    > Kierowca ma pozamiatane.
    >
    > 3. Kierowca poruszał się z prędkością 42,6 [km/h], zauważył pieszego
    > podjął próbę hamowania ale nie zdążył wyhamować do 0 [km/h]
    > i lekko "puknął" pieszego, a ten wytrącony z równowagi
    > upadł na jezdnię.
    > Kierowca wygra sprawę w apelacji.
    >
    > Gdzieś ktoś wspominał o "wielonarządowych" obrażeniach pieszego, zatem
    > całkiem prawdopodobne, że ta prędkość 42,6 [km/h] to raczej była prędkość
    > potrącenia pieszego, zatem w przypadku:
    > 1. autor artykułu bredzi bo nie rozumie materiału zawartego w aktach
    > i artykuł powstał z potrzeby zwiększenia licznika odwiedzin,
    > 2. autor artykułu zrozumiał treść materiału zawartego w aktach
    > 3. autor artykułu oraz sędzia bredzą, i artykuł powstał z potrzeby
    > zwiększenia licznika odwiedzin.
    >
    >
    >

    Zwykle gdy policja wytypuje winnego, to musi koniecznie jakieś
    standardowe uzasadnienie wpisać.
    Najprostsze jest takie, że winny nie zachował należytej ostrożności, lub
    jechał zbyt szybko.
    Jeżeli ograniczenie jest do X km/h, to wystarczy dodać dopuszczalny
    margines błędu np. +2,5 km/h + coś np. 0,1km/h i wpisać do akt. ;)


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: