    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <p4v09t$2lu$1$opajak@news.chmurka.net> <1jxy32xvhp15r$.dlg@myjk.org>
    <5a73244c$0$571$65785112@news.neostrada.pl> <16wcffx5pkfp0$.dlg@myjk.org>
    <5a742675$0$573$65785112@news.neostrada.pl>
    <p54s19$u17$1@node2.news.atman.pl>
    <17gw1ydz30ftp.1ik2alwzarz0s$.dlg@40tude.net> <q...@m...org>
    <1skptt49z9si4$.4djdui4num1k$.dlg@40tude.net> <7...@m...org>
    Subject: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Date: Mon, 5 Feb 2018 12:05:02 +0100

    dyskusyjnych:7...@m...org...
    Sun, 4 Feb 2018 22:21:01 +0100, J.F.

    >Po prostu nie rozpieprzam kasy na prawo i lewo, do tego jestem
    >cierpliwy.
    >:P Jak mnie nie było stać na lepsze auto to sobie kupiłem Fabię, za
    >nową, i jakoś przełknąłem śmichy-hihy "kolegów" co się wozili
    >wielkimi
    >Audi, tylko 12-letnimi. :P

    I to ma byc przyklad na oszczednosc ? Hm ...

    >Gaz kosztuje średnio 0.24 zł brutto/kWh. U mnie wychodzi nawet
    >0.28 -- cena
    >zaczytana z zestawienia rocznego faktur sąsiadki zza płota budowanego
    >domu

    Cena odczytana z mojej faktury - 0.09costam za gaz i 0.04costam za
    dystrybucje.

    >(niemniej jednak do swoich kalkulacji obliczenia zwrotu przyjmowałem
    >średnią 0.24). Twoja wartość to zapewne netto niewykluczone że za
    >samo

    A fakt, z VAT jakies 18gr.

    >paliwo, względnie za sam okres grzewczy. Dolicz do tego abonamenty
    >kiedy
    >nie grzejesz a płacić musisz i otrzymasz faktyczną wartość za kWh.

    U mnie abonamenty niskie, ale to mieszkanie w bloku, tyle, ze zuzycie
    tez niskie - do kuchenki, wiec procentowo wychodzi duzo.
    Nie wiem jakie abonamenty w domu.

    >Literalnie, zbierz faktury z całego roku, podlicz sumę sum ;) podziel
    >przez
    >ilość zużytych kWh nie zapominając o ujęciu sprawności na m3 gazu,
    >tj.
    >przyjmij te 9kWh z m3. Ja do podanej wcześniej ceny kWh prądu
    >doliczyłem
    >WSZYSTKO, i dodatkowo użyłem dosyć niekorzystnej ceny w 2T, bo są
    >lepsze
    >oferty.

    Ale jest jeszcze jedna opcja - generator zainstalowac i przy okazji
    grzania prad produkowac.
    I do sieci. Jeszcze jakis pare zepsutych paneli zainstalowac i zglosic
    jako OZE :-P

    >Boli, bo płaci się go nawet jak się nie zużywa gazu, czyli przez
    >ponad 6
    >miesięcy w roku.

    Myjesz sie w zimnej wodzie ?

    >Wielkość zbiornika zależy od zużycia. Nikt nie broni zamontować termy
    >grzać mniej wody ale czystym prądem.

    Majac PC grzac pradem ? Heretyk :-P

    >Obniżenie zużycia energii zawsze się będzie opłacało. Aczkolwiek
    >powtarzam,
    >sporo inwestorów grzeje już domy samym prądem (od 2015 jest to
    >znaczny
    >trend zwyżkowy), bo inwestycja w PC czy tym bardziej w gaz się NIE
    >OPŁACA.
    >Generalnie można przyjąć że jak dom ma zużycie poniżej 6MWh i straty
    >poniżej 4kW to spokojnie można nie rozważać innych źródeł niż prąd z
    >kablami w podłodze.

    A jak Morawiecki wyleci z hukiem i prad pojdzie w gore ?
    "Obnizenie zuzycia energii zawsze sie bedzie oplacalo" :-P

    Poza tym ... wyliczyles zdaje sie ze dom potrzebuje 6.5kW, plus CWU,
    pompa ciepla 8kW ... to w wieksze mrozy nie uda sie poprzestac na
    drugiej taryfie ...
    A i w takie w okolicach 0 chyba tez nie.

    Czyzbys zakladal sobie PC zbyt mala ? :-)

    J.