  • 1. Data: 2009-10-09 14:43:53
    Temat: uszkodzona plyta glowna
    Od: "Nateysz" <4...@v...pl>

    Witam,

    na skutek moich kombinacji chyba uszkodzilem sobie plyte glowna- komputer
    przestaje sie uruchamiac juz
    na samym poczatku-nie pojawiaja sie zadne komunikaty na ekranie, chodza
    tylko wentylatory.
    Przypuszczam,ze moze to byc spowodowane tym,ze niewielka ilosc pasty
    termoprzewodzacej dostala sie
    do zlacza procesora (Intel Core 2 Duo),niestety nie wiem jak ja usunac.

    Jezeli niemozliwa jest naprawa to prosze o porade (mimo,ze to troche NTG),
    czy jezeli
    razem z komputerem otrzymalem DVD z win vista, to po wymianie plyty glownej,
    bede go mogl od nowa na tym sprzecie zainstalowac.

    Jezeli nie, to czy mozliwa jest sprzedaz tego systemu operacyjnego razem z
    plyta glowna.

  • 2. Data: 2009-10-09 16:04:33
    Temat: Re: uszkodzona plyta glowna
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 9 Oct 2009 16:43:53 +0200, Nateysz napisał(a):

    > Przypuszczam,ze moze to byc spowodowane tym,ze niewielka ilosc pasty
    > termoprzewodzacej dostala sie
    > do zlacza procesora

    Ta pasta nie przewodzi prądu, więc szukaj niesprawności gdzie indziej. A co
    do wypłukania, to ja używam ksylenu, niestety on rozpuszcza też i plastyk
    podstawek :) Może jakiś spirytus?
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-09 16:39:27
    Od: "Nateysz" <4...@v...pl>

> [...]
    > co
    > do wypłukania, to ja używam ksylenu, niestety on rozpuszcza też i plastyk

    ...coz moze poprosze wiec o jakas podpowiedz- grzebalem zakladajac
    chlodzenie na chipset,
    a ze mam tam bardzo ciasno, to zdejmowalem radiator...
    pamieci RAM sa raczej ok- komputer dzialal jeszcze kilka minut przed
    rozebraniem obudowy

  • 4. Data: 2009-10-09 17:22:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 9 Oct 2009 18:39:27 +0200, Nateysz napisał(a):

    > ...coz moze poprosze wiec o jakas podpowiedz-

    Alkohol izopropylowy, przypomniało mi się. I szczoteczka do zębów, możesz
    nią nózki procka przeczyścić. Do podstawki, o ile zachodzi potrzeba,
    uzyłbym jakiegoś pędzelka. To wszystko abys miał spokojne sumienie że
    niczego nie zaniedbałeś.
    Jak nie pomoże, to standardowe podejście. Wyciągasz płytę ze skrzyni,
    zostawiasz tylko proc, moduł RAM i grafikę. Patrzysz czy się uruchamia. Jak
    nie, podmieniasz części do skutku. Jak podmienisz wszystkie i dalej nie
    działa to płyta na złom.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-10-09 17:41:59
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > glownej,
    > bede go mogl od nowa na tym sprzecie zainstalowac.

    tak

  • 6. Data: 2009-10-12 07:33:44
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 9 październik (piątek), gdy o godzinie 18:39 *Nateysz* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    zresetuj CMOS.

    --
    Pozdrawiam,