  • 1. Data: 2010-10-14 18:24:22
    Temat: usterki lakiernicze
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Doszło do lekkiego, ale bardzo widocznego otarcia lakieru na dwóch
    elementach auta (drzwi).
    Otarcia dotyczą tylko samego lakieru zewnętrznego (metalic), podkład
    nienaruszony, blacha ocynkowana, żadnych wgnieceń.
    Posiadam fabryczny spray, zarówno lakier jak i klar - mogę zamalować, ale
    wiadomo, że ślad będzie widoczny.
    Szczęściem otarcia znajdują się dokładnie w miejscu, gdzie w innych wersjach
    tego auta występują listwy boczne. Postanowiłem nie lakierować tych
    elementów, tylko nakleić te listwy (są w moim posiadaniu, dedykowane) i
    zasłonić usterki.
    Chciałbym poznać opinię: czy dokonać polakierowania sprayowego domowym
    sposobem na podwórku i dopiero potem nakleić listwy, czy olać pryskanie i
    kleić jak jest? Czy lakier podkładowy wytrzyma warunki atmosferyczne pod
    listwami? Czy coś tam będzie podciekać, podmarzać?
    Idzie zima muszę coś z tym zrobić, ale całkowite lakierowanie dwojga drzwi w
    warsztacie oraz związane z tym koszty i czasowy brak auta wydają mi się przy
    takiej usterce nieracjonalne.
    A może jakieś inne sugestie?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2010-10-14 19:01:44
    Temat: Re: usterki lakiernicze
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-14 18:24, Jotte pisze:
> [...]
    > drzwi w warsztacie oraz związane z tym koszty i czasowy brak auta wydają
    > mi się przy takiej usterce nieracjonalne.

    Weź pastę automax i to wypoleruj, później wosk z pigmentem w kolorze
    nadwozia Sonax-a i nie będzie praktycznie śladu.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-10-14 19:07:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i97d1q$f29$1@news.onet.pl Lewis" <"lewisa[tnij]
    <Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> pisze:

    > Weź pastę automax i to wypoleruj, później wosk z pigmentem w kolorze
    > nadwozia Sonax-a i nie będzie praktycznie śladu.
    Nie ma co polerować, to wygląda tak, że zdarty jest lakier do podkładu na
    powierzchni ok. 10-15 cm kwadratowych. Jakbyś nożem na płasko pojechał, nie
    wiem czym mi to zrobili, pewnie zderzakiem albo wózkiem. Wrzuciłbym fotkę
    ale wiem, że na grupę z załącznikiem to nieładnie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-10-14 19:13:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    Fotkę możesz wysłać np na http://imageshack.us/.

  • 5. Data: 2010-10-14 19:14:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości Lewis" <"lewisa[tnij] <"lewisa[tnij]

    > Fotkę możesz wysłać np na http://imageshack.us/.
    O, dzięki. Jutro pstryknę i spróbuję zamieścić.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-10-15 14:22:24
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > O, dzięki. Jutro pstryknę i spróbuję zamieścić.
    Tak to wygląda:
    http://img844.imageshack.us/i/zadrapanie.jpg/
    Nie opłaca się z przyczyn ekonomicznych lakierować całych elementów u
    lakiernika.
    Przy okazji jeszcze jedno pytanie - jeśli prysnę lakierem na wymaskowane
    zadrapania to po jakim czasie prysnąć klar (to będzie szybka robota pod
    chmurką, nie mam garażu)?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-10-15 14:59:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-15 14:22, *Jotte* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Tak to wygląda:
    > http://img844.imageshack.us/i/zadrapanie.jpg/
    > Nie opłaca się z przyczyn ekonomicznych lakierować całych elementów u
    > lakiernika.

    Jeśli nie przeszkadza Ci estetyka, to nawet tak możesz zostawić. Jak
    chcesz to zamaskować takim punktowym zamalowaniem to zbyt wiele na
    estetyce nie zyskasz - więcej pewnie na samopoczuciu :)

    > Przy okazji jeszcze jedno pytanie - jeśli prysnę lakierem na wymaskowane
    > zadrapania to po jakim czasie prysnąć klar (to będzie szybka robota pod
    > chmurką, nie mam garażu)?

    Jeśli baza rozpuszczalnikowa i w miarę ciepłe okoliczności tej aplikacji
    to po kilku minutach możesz już trysnąć lakierem.
    Warto, żebyś przed malowaniem lekko zmatował (papier ok. P1000) ten
    podkład dla lepszej przyczepności bazy.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 8. Data: 2010-10-15 15:08:19
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie przeszkadza Ci estetyka, to nawet tak możesz zostawić. Jak
    > chcesz to zamaskować takim punktowym zamalowaniem to zbyt wiele na
    > estetyce nie zyskasz - więcej pewnie na samopoczuciu :)
    Właśnie o to chodzi. To mój stary Lanek, obecnie przekazany komuś z rodziny
    i już przy nas zostanie.

> [...]
    > to po kilku minutach możesz już trysnąć lakierem.
    > Warto, żebyś przed malowaniem lekko zmatował (papier ok. P1000) ten
    Tego nie będzie widać, bo tak czy inaczej na zadrapania idą listwy.
    Chodzi mi o to, czy kleić je na to jak jest teraz (po odtłuszczeniu), czy
    malować najpierw. A jeśli malować, to jaki czas pomiędzy nałożeniem lakieru
    i klaru?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-10-16 19:16:46
    Od: BearBag <c...@g...com>

> [...]
    > malować najpierw. A jeśli malować, to jaki czas pomiędzy nałożeniem lakieru

    wyklej taśmą maskujacą powierzchnie do malowania (byle mniejszą od
    przyszłych listew). zmatuj drobnym papierem np 800 (na mokro). Jak nie
    widać blachy to psiknij tym lakierem oczywiście odtłuszczone benzyną
    ekstrakcyjną i wysuszone. Kilka warstw, min trzy bo to spray. Po
    przyschnięciu (ok. 10min na sloncu miedzy warstwami) dajesz klar. Też
    dwie lub trzy warstwy. Odczekaj dwa dni. Naklejasz listwy na umytą
    powierzchnie.

  • 10. Data: 2010-11-06 22:12:53
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

> [...]
    przyschnięciu (ok. 10min na sloncu miedzy warstwami) dajesz klar. Też
    dwie lub trzy warstwy. Odczekaj dwa dni. Naklejasz listwy na umytą

    Zrobione, dzięki wielkie wszystkim za sugestie.
    Z wdzięcznością:

    --
    Jotte