  • Data: 2012-12-30 12:41:45
    Temat: Re: usterka tunera Sony ST-S390
    Od: Wmak <w...@u...narkive.com> szukaj wiadomości tego autora

    Daj znać, czy pomogło - ja jestem na 99.9% pewien, że przyczyną złego działania
    tunera jest zestarzenie się obwodu rezonansowego dyskryminatora T252,
    To bardzo typowe zjawisko w tunerach wszelkich marek.
    Mogła się zmienić przenikalność magnetyczna rdzenia - normalne starzenie albo
    namagnesowanie stałym polem magnetycznym, kondensator przy cewce też mógł zmienić
    swoją wartość.
    Przy odbiorze stabilnej, najlepiej "państwowej" stacji FM, gdzieś na środku zakresu,
    wystarczy delikatnie w lewo/prawo obrócić rdzeń T252 aby pomiędzy punktami testowymi
    TP251 NULL uzyskać zero napięcia stałego.
    Cewki T253 bez miernika harmonicznych nie ruszać, jej wpływ na "zero dyskryminatora"
    jest niewielki.