  • 1. Data: 2009-09-11 16:24:01
    Temat: uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Koleżanka skarży mi się, że ktoś ciągle wydzwania do niej, najczęściej
    nic nie mówiąc, zawsze ukrywając nr telefonu.
    Omijając szczegóły to wygląda na to, iż ktoś celowo, z rozmysłem,
    perfidnie, konsekwentnie i wytrwale próbuje jej grać na nerwach.

    Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
    uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?
    Czy operator w uzasadnionych przypadkach może abonentowi ujawnić
    stosowne wpisy w bazie danych? Albo czy zgłoszenie tego na policję coś
    da?

  • 2. Data: 2009-09-11 16:31:18
    Temat: Re: uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
    Od: "K.Jolina" <K...@o...pl>

    >Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
    >uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?

    Może, ale najpierw niech se zablokuje ukryte połaczenia, może wielbicielowi
    się znudzi

    jk

  • 3. Data: 2009-09-11 16:33:25
    Od: r...@m...com

> [...]
    > Czy operator w uzasadnionych przypadkach może abonentowi ujawnić
    > stosowne wpisy w bazie danych? Albo czy zgłoszenie tego na policję coś

    Nie wiem czy TPsa oferuje taką usługę, ale na centrali powinno być możliwe
    zablokowanie połączeń przychodzących od numerów z ukrytym CID.
    Rzecz jasna, wtedy dodzwonią się tylko ci, których numer jest wyświetlany.

  • 4. Data: 2009-09-11 16:49:28
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Sep 11, 6:31 pm, "K.Jolina" <K...@o...pl> wrote:

    > Może, ale najpierw niech se zablokuje ukryte połaczenia, może wielbicielowi
    > się znudzi

    Po pierwsze to nie jest raczej wielbiciel tylko raczej ktoś przeciwny.

    Po drugie, to sobie właśnie przypominam, że mówiła że wcześniej było
    to samo lecz z numerów jawnych. Prawie za każdym razem inny nr (ale
    dzwoniący wydawał pewne dźwięki więc była pewna, że to ta sama osoba).
    Gdy oddzwaniała na te nr to był komunikat "telefon wyłączony". Wygląda
    więc na to, że ktoś kupował startery w Orange za 5 zł dla
    jednorazowych zadzwonień.

    Więc zablokowanie ukrytych nie pomoże raczej. Co się da zrobić?

  • 5. Data: 2009-09-11 17:03:02
    Od: "zho" <b...@p...com>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
> [...]

    da?
    |Zgloszenie na policje, jest paragraf na nekanie telefonami, jesli umorza
    zlozenie zazalenia i wtedy juz raczej nie umorza ustala sprawce i bedzie on
    odpowiadal z onego paragrafu. Dla central operatora nie ma czegos takiego
    jak zastrzezone numery i anonimowe polaczenia :)

    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 6. Data: 2009-09-11 17:31:07
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    zho pisze:

    > Dla central operatora nie ma
    > czegos takiego jak zastrzezone numery i anonimowe polaczenia :)

    I jeśli się nic nie zmieniło to codziennie o 20 wszystkie połączenia są
    archiwizowane (w tym flagowane jako zastrzeżone), więc mając nr tel nie
    ma problemu ustalić IMEI, a tu jest szansa, że użył w telefonie
    abonamentowej SIM i mamy ptaszka.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 7. Data: 2009-09-11 19:02:57
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    U mnie było to samo. Szlag mnie trafiał jak dostawałem głuche telefony z
    dyszeniem w tle. W końcu pozbyłem się starego telefonu i zainwestowałem w
    taki, który ma Symbiana a karta SIM z moim numerem została oczywiście ta
    sama. Wgrałem aplikację do monitorowania połączeń i ustawiłem tak by
    wszystkie nieznane numery odrzucało za wyjątkiem mojej listy numerów w
    komórce. Święęęęty spokój. Pół roku później wszystko odblokowałem i cisza,
    ktoś się wyraźnie znudził, bo nie dał rady zadzwonić.

  • 8. Data: 2009-09-11 19:34:15
    Od: roman <r...@l...pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    > komórce. Święęęęty spokój. Pół roku później wszystko odblokowałem i cisza,
    > ktoś się wyraźnie znudził, bo nie dał rady zadzwonić.

    jaki to program?
    r.

  • 9. Data: 2009-09-11 20:44:42
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 21:34:15 +0200, roman napisał(a):

    > jaki to program?

    Np. Advanced Call Manager.

    --
    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 10. Data: 2009-09-11 20:50:55
    Od: Shadow <s...@v...pl>

    Alojzy Zakalec napisał(a):

> [...]
    > jednorazowych zadzwonień.
    >
    > Więc zablokowanie ukrytych nie pomoże raczej. Co się da zrobić?

    W tym przypadku to już chyba tylko zmiana numeru.. :|