    From: "adsp" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: układ EM4095
    Date: Mon, 18 May 2009 15:25:30 +0200

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:19b6b9de-5301-4104-a696-9e048425bfd2@o14g2000vb
    o.googlegroups.com...
    Czy miał z Was ktoś styczność z układem EM4095 i używał we własnej
    aplikacji?

    Ja chciałem wykorzystać go do odczytu danych z kart UNIQUE, które są
    tylko do odczytu. Nie do końca rozumiem znaczenie pinu nr 2 w tym
    układzie RDY/CLK. właszcza do czego służy CLK?

    Może ktoś wie?

    jeśli podpinasz EM do logiki programowalnej - wtedy warto podłączyć DAT +
    CLK. CLK wystawia EM nastrojony na czest. 125k. W praktyce odstojony/źle
    zestrojony generator ma dość dużą odchyłkę. Trudniej wtedy zdekodować dane.
    Impulsy zakodowane w sygnale DAT trwaja cos kolo 32/64 takty CLK. Jak sie
    odstroi generator (a tym wydłuży lub skróci CLK), to i tak dekoder odtworzy
    dane.
    Jeśli się dekoduje dane tylko na podstawie DAT (np. na procesorze), to
    trzeba dostroić gen. 125k. Inaczej czas trwania impulsów będzie mocno różny
    od spodziewanych.

    Robiłem kiedyś dekoder Unique podłączony do FPGA. Obie linie DAT + CLK były
    użyte. Sprawdzane były bity parzystości i inne pierdoły, tak że nie zdarzyło
    się zdekodować błędnie ramek. Za to duży był odsiew błędnych ramek,
    praktycznie 100%. Zasięg EM był coś 10 cm, mocno zależny od gabarytów
    anteny.