  • Data: 2017-05-09 22:19:36
    Temat: Re: udp
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SnCu <t...@e...ca> napisał(a):
    > Jedyna trudność to obejście zabezpieczeń, zwłaszcza na platformie Windows.
    > Z uwagi na malware używający podsystemu sieciowego Windowsa w różny dziwny
    > sposób, Microsoft poblokował wiele rzeczy, np. otwierając socket w trybie
    > gołym IP (bez TCP czy UDP), nie możemy wysłać pakietu IP z identyfikatorem
    > protokołu 6 (TCP) albo 17 (UDP), bo w ten sposób omijamy normalną
    > implementację TCP i zdaniem Microsoftu możemy narobić jakichś szkód. Jak
    > otworzymy socket w trybie Ethernet Frame, pewnie będzie jeszcze więcej
    > ograniczeń, ale ogólnie to się da, bo mam taki stary już programik
> [...]

    Nadal jednak jest to niepotrzebne kombinowanie, szczególnie jeśli naprawdę
    chcesz nawiązać połączenie TCP bez warstwy IP. Prościej po prostu wysłać
    broadcast żeby poznać IP drugiego hosta, tak jak pisałeś, i korzystać z
    istniejącego stosu zamiast tworzyć alternatywny.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/