  • 11. Data: 2010-03-09 15:32:24
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/09/2010 03:21 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Ty jesteś jakiś naćpany, czy niedorozwinięty umysłowo?
    >
    > Ideą ubezpieczenia jest rozłożenie ryzyka na wiele osób.
    >
    > Twój pomysł jest o tyle kretyński, że albo ubezpieczyciele by plajtowali
    > po pierwszej wypłacie ubezpieczenia, albo ta cała kaucja musiałaby być
    > równa przeciętnej sumie ubezpieczenia.
    >
    > Masz tyle wolnej gotówki?

    spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile
    wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

  • 12. Data: 2010-03-09 15:36:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    R.M. pisze:

    > spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile
    > wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

    Jeśli już uznamy, że każdy kierowca musi być ubezpieczony (choć
    trudno obronić taką tezę), to dobrze by było, gdyby była możliwość
    zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypłacie odszkodowania zakład ma
    roszczenie do sprawcy. Myślę, że znacznie obniżyłoby to cenę
    ubezpieczenia, zwłaszcza że większość szkód jest nieduża i możliwa do
    ściągnięcia ze sprawcy w ciągu jego życia.

    Ponadto spowodowałoby to ostrożniejsze jeżdżenie kierowców, co
    przełoży się na mniej wypadków śmiertelnych.

    Generalnie idea obowiązkowego OC jest warta ośmieszania, ale jak się
    to robi, to warto to robić z głową, Panie R.M. ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-03-09 15:42:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R.M. pisze:

    > spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi?

    Bo głupota i ignorancja z lenistwa mnie drażni.

    > poprostu nie wiedzialem ile
    > wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

    Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

  • 14. Data: 2010-03-09 15:44:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

    Och, straszne. Tylko jaki sens jest czytać coś, co mieć trzeba, a
    liczy się tylko cena?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-03-09 15:44:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > ubezpieczenia z regresem - po wypłacie odszkodowania zakład ma
    > roszczenie do sprawcy. Myślę, że znacznie obniżyłoby to cenę

    W pewnych okolicznościach taka możliwość istnieje.

    Pamiętaj też o zniżkach za bezszkodowość.

  • 16. Data: 2010-03-09 15:45:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    R.M. wrote:

    > powinno byc tak, ze wplacam kaucje, jesli nie spowoduje wypadku to te
    > pieniadze w raz z odsetkami sa zwracane w momencie gdy wyrejestrowuje
    > samochod, natomiast prowizje firmy ubezpieczeniowe powinny sciagac
    > wylacznie od osob, ktore powoduja wypadki

    Zapytaj wychowawczyni w gimnazjum co to jest ubezpieczenie.

    > pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory
    > ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

    Ciebie ktoś okradł z rozumu... myślisz, że to mógł być rząd?

    --
    cokolwiek

  • 17. Data: 2010-03-09 15:46:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > W pewnych okolicznościach taka możliwość istnieje.

    W jakich?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-03-09 15:47:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > W jakich?

    Pomijając oczywiste - po pijaku itp. Normalnie umowy z regresem
    zawrzeć raczej nie można, co?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-03-09 15:47:37
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

> [...]
    >
    >    Generalnie idea obowiązkowego OC jest warta ośmieszania, ale jak się
    > to robi, to warto to robić z głową, Panie R.M. ;)

    generalnie to cala idea ubezpieczenia jest taka zeby nie ponosic
    finansowej odpowiedzialnosci za szkody spowodowane przez siebie innym
    i (w przyp AC) rowniez przez innych tobie.
    ubezpieczenie z regresem nie mialoby sensu bo co to za ubezpieczenie?
    to bylyby uslugi posrednictwa prawnego/windykacji.

    to oczym moze chciales napisac to udzial wlasny (AC i OC w innych
    krajach rowniez) gdzie mozna zdefiniowac do jakiej kwoty straty
    ponosisz sam - w UK ta kwota moze byc dosc wysoka i pozwala to na
    znaczace obnizenie skladki.

    mac

  • 20. Data: 2010-03-09 15:49:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maciej debski pisze:

> [...]
    > ubezpieczenie z regresem nie mialoby sensu bo co to za ubezpieczenie?
    > to bylyby uslugi posrednictwa prawnego/windykacji.

    Chodzi o to, że głównym argumentem za OC jest chęć niepozostawiania
    ofiar wypadku bez ochrony. Zatem nie chodzi o udział własny sprawcy,
    tylko o gwaranta, który wypłaci odszkodowanie, które później odzyska
    sobie - albo i nie - od sprawcy.

    > to oczym moze chciales napisac to udzial wlasny (AC i OC w innych
    > krajach rowniez) gdzie mozna zdefiniowac do jakiej kwoty straty

    Nie chciałem o tym napisać.

    --
    Liwiusz