  • Data: 2010-03-10 10:24:19
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:

    > się

    > Chodzi o to, że głównym argumentem za OC jest chęć niepozostawiania
    > ofiar wypadku bez ochrony. Zatem nie chodzi o udział własny sprawcy,
    > tylko o gwaranta, który wypłaci odszkodowanie, które później odzyska
    > sobie - albo i nie - od sprawcy.

    Doprecyzowując - to co piszesz jest głównym argumentem za
    OBOWIĄZKOWOŚCIĄ ubezpieczenia OC.

    Nie wydaje mi się żeby było specjalnie szkodliwe gdyby na rynku
    funkcjonowały dwa rodzaje "ubezpieczenia" OC: jedno "pełne" (droższe),
    drugie z regresem ubezpieczyciela do wykupującego (znacznie tańsze).

    I istniałby przymus żeby któreś z nich mieć.

    W ten sposób potencjalne ofiary byłyby zabezpieczone (zawsze
    odszkodowanie by było wypłacone przez ubezpieczyciela), a ci którzy
    jeżdżą bardzo mało albo uważają że bezwypadkowo - mieliby możliwość
    wykupienia bardzo taniego OC.

    --
    Pozdro
    Massai