  • 11. Data: 2010-02-23 09:00:58
    Temat: Re: uPD765 i format IBM S-9
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    po cyferkach można sądzić, że strona bardzo ciekawa, ciekawe ile by wzieli
    na zlecenia.przez.net za przetłumaczenie ;o)?

  • 12. Data: 2010-02-23 11:40:14
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik identifikator: 20040501 napisał:
    > czytałem pdf, a może wiesz jak wygląda procedura kalibracji w tym
    > scalaku (WD2793)?

    Ale kalibracji czego ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 13. Data: 2010-02-23 13:04:27
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ale kalibracji czego ?

    no nie wiem czego, widziałeś schemat? tam jest kilka trymerów do kręcenia,
    do tego jakieś wejście test w WD... właściwie nie wiem do czego to służy,
    ale coś się tym reguluje i jakoś się to ustawia...

  • 14. Data: 2010-02-23 13:34:37
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie rozumiem jeszcze co to jest prekompensacja, jedni pisza, że to jakieś
    opóźnienie związane z położeniem głowicy na dyskietce, inni, że opóźnienie
    prądu w głowicy względem przyłożonego sygnału... do tego podobno zmienia się
    względem położenia głowicy - Ktoś coś wie? ;o)

  • 15. Data: 2010-02-23 17:15:03
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

> [...]
    > opóźnienie prądu w głowicy względem przyłożonego sygnału... do tego
    > podobno zmienia się względem położenia głowicy - Ktoś coś wie? ;o)

    Właśnie jeden z "kręciołków" w WD2793 służy do ustawienia prekompensacji
    zapisu. Prekompensacja (a w zasadzie konieczność jej stosowania)
    związana jest z pętlą histerezy matariału magnetycznego nośnika. Pisząc
    w wielkim skrócie jak nagrasz na nośnik ciąg impulsów, to przy
    odtwarzaniu ich szerokość ulega zniekształceniu. Więc w czasie zapisu
    tak się modyfikuje szerokość impulsów, aby przy odczycie miały
    prawidłową szerokość. Ma to większe znaczenie przy modulacji MFM.
    W pdf-ie jest opis jak ustawić prekompensację. Służy do tego wyjście TEST.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 16. Data: 2010-02-23 22:54:56
    Od: "Zibi-Gliwice" <z...@s...pl>

    > Takie dyskietki były _odczytywane_ bez problemów przez PCty.
    > Zapisywane również. Nawet XT obsługiwał dyskietki 3.5" DD - 720KB - 9
    > sektorów, 80 ścieżek. Jedynie do formatowania potrzebny był dopisek w
    > linii komend informujący o ilości ścieżek.
    >
    > To musiał być zupełnie inny format.

    Nie będę się spierał, było to dawno. Pamiętam, że próbowałem się dostać do
    dyskietki przez BIOS.
    To była dyskietka z innego systemu i jakakolwiek próba podpięcia pod DOS
    była skazana na niepowodzenie.
    To było z jakiegoś analizatora obrazu do mikroskopu. BIOS tak dziwnie się
    zachowywał, ze jak mu dałem 80 ścieżek
    to automatycznie wchodził w tryb HD i nie dało się nic sensownego odczytać.

    Tą biblioteką zrobiłem program który to czytał i dodałem jakiś mini DOS
    który
    odczytywał zawartość. Stare dzieje...

    Zbyszek

  • 17. Data: 2010-02-28 21:35:51
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > W pdf-ie jest opis jak ustawić prekompensację. Służy do tego wyjście TEST.

    coś mnie chyba oszukujesz, wszędzie gdzie ja widziałem nie pisze o
    szerokości impulsów tylko o jakimś opóźnieniu... czy na przykład w fdc9229
    wielkość prekompensacji ustaiwia się raz przełącznikami P0...P2? na jaką
    typową wartość?