  • 1. Data: 2010-02-21 22:46:20
    Temat: uPD765 i format IBM S-9
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś wie jakie wartości (patrz PDF) parametru GPL (strona 6-21 PDF)
    ustawić, żeby w uPD765 uzyskać format IBM S-9 (IBM S-9 - 40 ścieżek, 9
    sektorów, 512 bajtów na sektor = 180 kB)? w pdfie pisze że można utworzyć 8
    sektorów w cylindrze, a ibm ma 9... Ktoś pomoże/przerabiał temat? a może
    Ktoś ma gdzieś w zasobach dokładny opis formatu ścieżki w IBM S-9? nic nie
    wygooglałem...

  • 2. Data: 2010-02-21 23:03:39
    Temat: Re: uPD765 i format IBM S-9
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ktoś ma gdzieś w zasobach dokładny opis formatu ścieżki w IBM S-9? nic nie
    > wygooglałem...

    to samo tyczy formatu IBM D-9... a może Ktoś hackował uPD765 i wie co się
    stanie jak w trybie MFM wpiszę długość sektora 128 bajtów?
    no i jeszcze taka sprawa, po przełączeniu typowego napędu FDD z PC w tryb HD
    podobno zwiększa się w nim prędkość obrotowa dysku (Ktoś wie z jakiej na
    jaką)? jakie taktowanie podwyższone zastosować do sterowania uPD żeby
    ścieżka się zmieściła (IBM D-9) w cylindrze?

  • 3. Data: 2010-02-22 07:05:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Feb 2010 00:03:39 +0100, identifikator: 20040501 wrote:

    >to samo tyczy formatu IBM D-9... a może Ktoś hackował uPD765 i wie co się
    >stanie jak w trybie MFM wpiszę długość sektora 128 bajtów?

    Juz nie pamietam, ale spodziewam sie ze sie nie da.
    Ktos by taki tryb opisal.
    Tryb MFM tez jest na stale wpisany.

> [...]
    >jaką)? jakie taktowanie podwyższone zastosować do sterowania uPD żeby
    >ścieżka się zmieściła (IBM D-9) w cylindrze?

    http://www.isdaman.com/alsos/hardware/fdc/floppy.htm

    O ile pamietam to naped 5.25 HD krecil sie zawsze szybciej.
    Spojrz w tabelke - dyskietke 360 w zwyklym napedzie czytasz na
    250kb/s, w HD na 300kb/s.

    A tak w ogole .. jest sens sie tym zajmowac ? Kustosz w muzem ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-02-22 07:16:54
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    Użytkownik identifikator: 20040501 napisał:
> [...]
    > utworzyć 8 sektorów w cylindrze, a ibm ma 9... Ktoś pomoże/przerabiał
    > temat? a może Ktoś ma gdzieś w zasobach dokładny opis formatu ścieżki w

    Miałem więcej do czynienia z układami WD2793 i tam podczas formatowania
    nie było pojęcia ilości sektorów na ścieżkę tylko ilości bitów na
    ścieżkę. Po ustawieniu układu w tryb formatowania czekał on na zbocze
    sygnału INDEX i bezmyślnie nagrywał kolejne bajty wrzucane do rejestru
    danych aż do momentu pojawienia się kolejnego sygnału INDEX (dyskietka
    wykonała pełen obrót). Czyli trzeba było sobie wcześniej przygotować w
    pamięci cały obraz ścieżki (przerwy międzysektorowe, nagłówki sektorów i
    same sektory). Ilość sektorów na ścieżce można zwiększyć zmniejszając
    przerwy międzysektorowe lub tak jak to miało miejsce w stacji dysków
    ATARI1050 - przez zmniejszenie prędkości obrotowej dyskietki.
    Jeśli chodzi o tryb HD w napędach PC to zmianie ulega częstotliwość
    sygnału zegarowego strumienia bitów. Sygnał HD/DD służył do przełączenia
    charakterystyki częstotliwościowej wzmacniaczy zapisu/odczytu.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-02-22 18:43:47
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > A tak w ogole .. jest sens sie tym zajmowac ? Kustosz w muzem ? :-)

    fanatyk...

  • 6. Data: 2010-02-23 07:53:14
    Od: "Zibi-Gliwice" <z...@s...pl>

    > fanatyk...

    Kiedyś (z 10 lat temu) zdarzyła mi się potrzeba odczytania dyskietek o takim
    kretyńskim formacie,
    miały zapis jak zwykłe dyskietki ale 80 ścieżek. Bios PCta nie dopuszcza
    takiej kombinacji.
    Znalazłem stronę, niestety po hiszpańsku z opisem programowania kontrolera
    FDD i z przykładami
    programu który radził sobie z różnymi dziwnymi formatami. Wtedy to mi
    pomogło i odczytałem
    te dyskietki. Teraz można to przepuścić przez jakiś translator i może pomoże
    ;-)

    http://atc.ugr.es/docencia/udigital/1206.html

    (O dziwo ciągle ta strona istnieje, mimo że to historia)
    Kiedyś chciałem zapiąć FDD do jakiegoś projektu, ale już mi przeszło,
    zdecydowanie lepiej
    i prościej wsadzić jakś kartę pamięci. Ale z drugiej strony ;-)....

    Zbyszek

  • 7. Data: 2010-02-23 08:03:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zibi-Gliwice,

    Tuesday, February 23, 2010, 8:53:14 AM, you wrote:

> [...]
    > kretyńskim formacie,
    > miały zapis jak zwykłe dyskietki ale 80 ścieżek. Bios PCta nie dopuszcza

    Takie dyskietki były _odczytywane_ bez problemów przez PCty.
    Zapisywane również. Nawet XT obsługiwał dyskietki 3.5" DD - 720KB - 9
    sektorów, 80 ścieżek. Jedynie do formatowania potrzebny był dopisek w
    linii komend informujący o ilości ścieżek.

    To musiał być zupełnie inny format.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-02-23 08:10:59
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Miałem więcej do czynienia z układami WD2793 i tam podczas formatowania
    > nie było pojęcia ilości sektorów na ścieżkę tylko ilości bitów na

    czytałem pdf, a może wiesz jak wygląda procedura kalibracji w tym scalaku
    (WD2793)?

  • 9. Data: 2010-02-23 08:15:05
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://atc.ugr.es/docencia/udigital/1206.html

    nie no nie dość, że angielski to jeszcze hiszpański... powiedz mi chociaż,
    czy tym 765 da się odczytać dyskietki 9 sektorów po 512 bajtów (bo w pdfie
    nie ma nic)?

  • 10. Data: 2010-02-23 08:17:18
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > nie no nie dość, że angielski to jeszcze hiszpański... powiedz mi chociaż,
    > czy tym 765 da się odczytać dyskietki 9 sektorów po 512 bajtów (bo w pdfie
    > nie ma nic)?

    a czy Ktoś wie czemu google tłumaczy tylko 1/3 strony, resztę pozostawiając
    po hiszpańsku?