  • 11. Data: 2012-07-26 16:00:18
    Temat: Re: tvn24 skrajna nieodpowiedzialność
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Adam Wysocki wrote:

    > Zanim spadnie, to już będzie bez napięcia.

    ar ju siur?

    We Wroclawiu popiesciolo staruszki - zlini zasilania PKP, z miesiac temu albo
    dwa. Tydzien lub trzy temu splonela laka kolo Wroclawia bo kabel sie urwal byl
    z linii (nie znanego mi napiecia).

    A te linie 220kv, 440kv (czy ile) to maja lepsze zabezpieczenia czy nie? Bo jak
    widzisz wyzej linia PKP i nie znana inna linia, niezbyt.

    Garaze pod linia montowac mozna (przyklad Wroclaw Parafialna).

  • 12. Data: 2012-07-26 16:43:01
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-07-26 13:49, ajt pisze:

    > Na pobliskim osiedlu wybudowano bloki wprawdzie nie pod linią, ale
    > bardzo blisko. Tutaj jest chyba najbliżej:
    >
    > http://radom.ws/index.php?n=Tekst.Mapa?Rx=51.41889?R
    y=21.1692?Rk=8

    > Strzałka wskazuje podstawę słupa, na widoku satelitarnym widać pobliskie
    > bloki.
    > Tak to wygląda z dołu
    > http://radom.ws/index.php?n=Grafika.01247
    > raczej nie chciałbym tam mieszkać, a jeśli już, to w przeciwnym końcu
    > bloku :)

    Myślę, że przykładów można znaleźć wiele. Na znanym mi osiedlu linia też
    przebiega przez nad ostatnim segmentem szeregowca:
    http://tinyurl.com/cf7xxeh

    A tu znaleziony artykulik.
    http://www.ithink.pl/artykuly/aktualnosci/polska/now
    e-osiedle-pod-napieciem/

    --
    Michał

  • 13. Data: 2012-07-26 18:40:35
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-07-26 16:43, Michał Lankosz pisze:
    > Myślę, że przykładów można znaleźć wiele. Na znanym mi osiedlu linia też
    > przebiega przez nad ostatnim segmentem szeregowca:
    > http://tinyurl.com/cf7xxeh

    Tu jeszcze lepiej widać:
    http://tinyurl.com/d3pno63
    Nie wiem, jakie napięcie ma ta linia.

    --
    Michał

  • 14. Data: 2012-07-26 19:49:53
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    >Tu jeszcze lepiej widać:
    >http://tinyurl.com/d3pno63
    >Nie wiem, jakie napięcie ma ta linia.
    Wygląda jak dwutorowa linia 110 kV.

  • 15. Data: 2012-07-26 21:34:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie wydali, ale raczej z innych przyczyn - co bedzie jak sie urwie ?

    Kiedyś dość często odwiedzałem biuro znajdujące się w budynku (wyglądającym
    jak dom mieszkalny) umieszczonym pod linią wysokiego mapięcia. Taką dość
    potężną, co zasila kawał Warszawy. Rzucającym się w oczy efektem był
    falujący obraz na ekranach monitorów, wtedy jeszcze kineskopowych. Wszystko
    tańczyło z amplitudą kilku milimetrów i częstotliwością 10 Hz (zdudnienie
    50 Hz sieci i 60 Hz odchylania monitora).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2012-07-26 21:36:28
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Papkin <s...@s...net> wrote:

    > ar ju siur?

    Nie, ale słyszałem że takie rozwiązania się stosuje.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 17. Data: 2012-07-26 22:05:05
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    ha dobre, bezposrednio pod linia jak nic, chyba ze to efekt optyczny ale nie
    mozliwe przy tych dystansach :)

    I co to zgodne z prawem budowlanym i zdrowym rozsadkiem?

  • 18. Data: 2012-07-26 23:19:04
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-07-26 22:05, Papkin pisze:

    > ha dobre, bezposrednio pod linia jak nic, chyba ze to efekt optyczny ale
    > nie mozliwe przy tych dystansach :)
    >
    > I co to zgodne z prawem budowlanym i zdrowym rozsadkiem?

    To nie zniekształcenie obrazu. Jak będę tam to mogę zrobić zdjęcia.
    Linia oczywiście była dużo wcześniej. Sam się dziwię, bo słyszałem
    kiedyś o zakazie budowy pod linią WN. Na drogach występują znaki zakazu
    parkowania - właśnie pod liniami WN.
    Dalsza rodzina postawiła tak dom, że skraj dachu jest na oko 2m od linii
    15kV. Podobno nic specjalnego nie załatwiali, dostali zgodę na budowę i
    tyle.
    --
    Michał

  • 19. Data: 2012-07-26 23:23:56
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-07-26 19:49, Krenauer pisze:

    > Wygląda jak dwutorowa linia 110 kV.

    Są gdzieś w sieci mapy linii WN, może też SN? Ale dokładniejsze niż taka
    http://www.pse-operator.pl/uploads/obrazki/siec_prze
    sylowa_pse-operator_sa_big.gif
    Może naniesione na google maps..

    --
    Michał

  • 20. Data: 2012-07-26 23:42:08
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ukaniu wrote:

    > Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam już tekstu źródłowego ale w USA na dość dużej próbie statystycznej
    > dowiedzono występowanie jakiegoś rodzaju guzów mózgu. Badanie brało po
    > uwagę miasteczka przklejone wzdłuż bardzo dużej magistrali energetycznej.
    > Dziś pewnie te dane będą bardzo trudnodostępne ;-)

    No prawie jak w tym kawale: nie na Placu Czerwonym tylko na Tagance, nie
    samochody tylko rowery i nie rozdają tylko kradną.

    Badania odbyły się w Szwecji i faktycznie stwierdzono statystyczny wzrost
    pewnych rodzajów nowotworów. Ale okazało się, że popełniono duży błąd. Oto
    nie uwzględniono tego, że osoby mieszkające w okolicach linii WN blisko nich
    są statystycznie biedniejsi od osób mieszkających w innych rejonach. Po
    prostu domy są tańsze tam, gdzie jest linia WN (optykę jednak psują). Po
    uwzględnieniu tego i dopasowaniu grupy porównawczej nie znaleziono
    statystycznie ważnych różnic.

    Waldek