    From: "tolek" <tolek@tolek>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: tv sat - wybór sprzętu antena, tuner
    Date: Sun, 16 Sep 2012 12:43:00 +0200

    "pawell32" news:50483255$1@news.home.net.pl

    > poza tym jesteś następnym, który wprowadza lekki zamęt.
    > jak co niektórzy mają problemy z odbiorem przy zmiennych
    > warunkach atmosferycznych to od razu doradzają 110 cm !!
    > po co? większość ma po prostu źle ustawioną antenę, gówniany
    > konwerter i jeszcze gorszy kabel itd.
    > często wystarcza 60 cm, ale 80 jest całkiem wystarczająca.

    Aaaaa tam od razu zamęt.
    Bazuję na opiniach ludzi dłubiących w tym od lat, ludzi związanych z
    łącznością radiową (licencjonowani krótkofalowcy, tworzący od lat także
    własne sprzęty) a nie mechaniką samochodową - czyli ludzi, którzy sygnałów
    GigaHercowych nie puszczają od konwertera płaskim symetrykiem 300 Ohm
    połączonych szprychą rowerową tylko porządnym koncentrykiem z gatunku
    triset-113, zwracają uwagę na każdy szczegół, ustawienie konwertera w
    ogniskowej i jego potem dostrojenie położenia mechanicznego - ze względu na
    nieidealność powierchni talerza, dobranie kątu skręcenia konwertera, itd.
    Jednym słowem są te zegarmistrzowie tej branży. Tak więc liczę się z ich
    zdaniem.
    Wiem, że wystarczy 60cm, ale po co mam się denerwować jak nawali ciemnych
    chmur lub przywali wielki deszcz żeby mieć wtedy pikselozę.
    Czyżbyś twierdził, że jak wskakuje pikseloza to zarówno 60cm jak i 110cm
    jednocześnie zdechną w odbiorze? Dla mnie 110cm zdecydowanie będzie miała
    większy zapas sygnału przy pogarszających się warunkach. Po co więc kablówki
    mają czasze po 2 i więcej metrów? Tak dla jaj?