  • 11. Data: 2011-03-23 07:02:08
    Temat: Re: tuner DVB-S jako DVB-T - dałoby się?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > głowice i przełączaniem wyjścia m.cz. głowic w zależności od potrzeby.

    chyba p.cz.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.3 - power of linux

  • 12. Data: 2011-03-23 07:06:01
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam Serdecznie.

    Marcin Wasilewski:
    > W domenie częstotliwościowej miało być, bo zaraz
    > się przyczepisz.

    Nie przyczepie sie, bo widze, ze nie masz ZIELONEGO pojecia
    o technikach nadawania cyfrowego i ich realizacji sprzetowej,
    wiec dyskusja nie bardzo ma sens.

    Moze najpierw poczytaj sobie ksiazke, ktora wielokrotnie
    polecalem:
    -=-=-
    Walter Fischer
    Digital Video and Audio
    Broadcasting Technology
    A Practical Engineering Guide
    Third Edition

    ISSN 1860-4862
    ISBN 978-3-642-11611-7 e-ISBN 978-3-642-11612-4
    DOI 10.1007/978-3-642-11612-4
    Springer Heidelberg Dordrecht London New York
    -=-=-

    Potem moge Ciebie poprowadzic.

    Pzdr.J.P

  • 13. Data: 2011-03-23 11:32:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1103230756410.11091@sci.pam.szcze
    cin.pl...

    > -=-=-
    > Potem moge Ciebie poprowadzic.
    > Pzdr.J.P

    Widzę, że wciskasz każdemu tą książkę jak mantrę.

    Odpowiedz na jedno proste pytanie:

    Czy da się zrealizować demodulację sygnału OFDM w części cyfrowej (po ADC) w
    oparciu o algorytmy bazujące na FFT?

    A dalsza dyskusja nie ma sensu, bo problem jest czysto akademicki, gdyż
    połączona głowica dla DVB-T i DVB-S ma kupę wad i żadnych zalet.

  • 14. Data: 2011-03-23 11:44:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    >dalsza dyskusja nie ma sensu, bo problem jest czysto akademicki, gdyż
    >połączona głowica dla DVB-T i DVB-S ma kupę wad i żadnych zalet.

    Oczywiście że miałaby jakieś zalety - np. nie trzeba by ciągnąć dwóch kabli
    z anteny (lub stosować dwóch zwrotnic).

  • 15. Data: 2011-03-23 11:57:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Oczywiście że miałaby jakieś zalety - np. nie trzeba by ciągnąć dwóch
    > kabli z anteny (lub stosować dwóch zwrotnic).

    Jak nie jak tak. Gdzieś byś musiał tą instalację rozdzielić. Jak nie przy
    tunerze, to przy antenach. Poza tym takie problemy już dawno rozwiązano w
    dużo prostszy sposób.

    http://www.dmtrade.pl/index.php?p1052,rozgaleznik-su
    mator-rtv-sat-zamel-rss-sat1

  • 16. Data: 2011-03-23 12:20:15
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Zresztą jakoś telewizory z DVB-T i TV analogową jak
    > zapewne wiesz nie mają dwóch osobnych wejść antenowych na
    > sygnał analogowy i DVB-T, co wystarczająco przeczy twojej
    > teorii, że wykonanie tunera z jednym uniwersalnym wejściem
    > na DVB-T i DVB-S nie jest możliwe, bo to całkiem inna
    > modulacja.

    Tyle że DVB-T i TV analog to to samo pasmo :-). Co zresztą
    zauważasz poniżej...

    > Możliwe jest, tylko trudne z uwagi na rozpiętość pasma
    > wejściowego takiej głowicy, a co za tym idzie komplikacji
    > części analogowej.
    > Problemem jest sporo inna częstotliwość pasma nadawczego
    > obu sygnałów. Już zrobienie głowicy na całe pasmo TV jest
    > wystarczająco trudnym zadaniem.

    A czy to nie jest wystarczający powód żeby zrezygnować z
    zawracania rzeki kijem? Ja szczerze mówiąc nie widzę żadnego
    sensu w konstruowaniu jednej głowicy do DVB-T i DVB-S :-).
    Ale jak ktoś lubi wynajdywać sobie robotę to jego sprawa...

  • 17. Data: 2011-03-23 12:20:59
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-03-23 08:02, pawell32 pisze:

    > chyba p.cz.

    Ależ nie.

    Zadaniem głowicy jest sprowadzić sygnał z zakresu np. 590-598 MHz na
    sygnał 0-8 MHz, a więc w.cz. na m.cz.

    Natomiast jak to głowica robi, to jest jej wewnętrzna sprawa. Jeśli jest
    heterodyną o pojedynczej przemianie, to będzie mieć w środku p.cz.,
    jeśli o podwójnej przemianie, to będą dwie p.cz. Natomiast jeśli będzie
    homodyną to nie będzie p.cz. w ogóle.

  • 18. Data: 2011-03-23 12:26:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jak nie jak tak. Gdzieś byś musiał tą instalację rozdzielić.

    Złączyć.
    A później już rozdzielać by nie trzeba.
    Na dziś trzeba złączyć a potem rozdzielić.

    >Jak nie przy tunerze, to przy antenach. Poza tym takie problemy już dawno
    >rozwiązano w dużo prostszy sposób.
    >
    > http://www.dmtrade.pl/index.php?p1052,rozgaleznik-su
    mator-rtv-sat-zamel-rss-sat1

    No właśnie takich dodatkowych urządzeń możnaby uniknąć.

  • 19. Data: 2011-03-23 12:45:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > głowicy do DVB-T i DVB-S :-). Ale jak ktoś lubi wynajdywać sobie robotę to

    Ja też nie widzę.

    Wątek jest o tym, że J.Pastusiak zasugerował, że to inna modulacja i się nie
    da.
    A problemem jest dużo inne pasmo, a nie modulacja.