  • 21. Data: 2015-10-22 15:42:57
    Temat: Re: triaki na 3 fazy
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Nie odróżniasz zjawisk komutacyjnych od nasycenia rdzenia.

    No to może wyjaśnisz co tam się dzieje?
    Strona 29 i 30 :-)

    P.P.

  • 22. Data: 2015-10-22 18:06:10
    Od: stryq <s...@g...pl>

    W dniu 22.10.2015 o 13:08, J.F. pisze:

    > Ale to trudna robota, zas triakowy regulator prosty :-)

    Ojtam, dasz radę :)

  • 23. Data: 2015-10-22 20:25:51
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    png

    > A tego nie rozumiem - dlaczego nie 100% ?

    Tak, to prad w kazdym triaku mniejszy...

    1 : 3^0.5 = 0.57.74

    > Poplynie - dwa otwarte. Miedzyfazowe poplynie. Przez jeden bok, i
    > przez dwa pozostale tez.

    Ale, jedna faza odcieta przez 90 [degr].

    png

    rence/load-configurations

    > Ale cos tu nazw maja wiecej niz schematow.

    Na tym samym schemacie, mozna grupowo albo fazowo regulowac.

  • 24. Data: 2015-10-22 21:42:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Magnus,

    Thursday, October 22, 2015, 8:25:51 PM, you wrote:

    [...]

    > Tak, to prad w kazdym triaku mniejszy...
    > 1 : 3^0.5 = 0.57.74

    3^0.5 == sqrt(3) = 1.732...

    To o czym piszesz to sqrt(3)/3

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2015-10-23 01:59:09
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisal w
    wiadomosci news:9113095301$20151022214256@squadack.com...
    > Hello Magnus,
    >
    > Thursday, October 22, 2015, 8:25:51 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > 3^0.5 == sqrt(3) = 1.732...

    Dzieki :)

    > To o czym piszesz to sqrt(3)/3

    albo tez: 1 / 1.73...

  • 26. Data: 2015-10-23 09:57:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
    png

    >Tak, to prad w kazdym triaku mniejszy...
    >1 : 3^0.5 = 0.57.74

    Nadal nie rozumiem - przeciez na kazdym triaku/tyrystorze moge miec w
    tym ukladzie od zera do pelnego kata otwarcia.

    >Ale, jedna faza odcieta przez 90 [degr].

    A niech sobie bedzie, mnie nie przeszkadza :-)
    Chcemy wlaczac lagodnie, to musi byc odcieta.

    Za to sie zastanawiam czy jakiemus silnikowi nie bedzie przeszkadzac -
    przez pewien czas napiecia na tych dwoch dodatkowych cewkach beda
    chyba odwrotne od normalnej pracy.

    J.

  • 27. Data: 2015-10-23 11:28:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Magnus,

    Friday, October 23, 2015, 1:59:09 AM, you wrote:

    > Dzieki :)
    > albo tez: 1 / 1.73...

    Albo też 3^-0.5 czyli 1/sqrt(3) ale jakieś prawie 50 lat temu nauczono
    mnie pozbywania się niewymierności z mianownika i tak mi już zostało.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2015-10-23 11:48:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Magnus,

    >Albo też 3^-0.5 czyli 1/sqrt(3) ale jakieś prawie 50 lat temu
    >nauczono
    >mnie pozbywania się niewymierności z mianownika i tak mi już zostało.

    Nie oduczyli Cie potem ?

    Wzory, ktore wychodza nawet przy prostym obwodzie RLC zniechecaja do
    pozbywania az do ostatniego momentu :-)

    J.

  • 29. Data: 2015-10-23 21:58:22
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    wiadomości news:4276533362$20151023112841@squadack.com...

    > Albo też 3^-0.5 czyli 1/sqrt(3) ale jakieś prawie 50 lat temu nauczono
    > mnie pozbywania się niewymierności z mianownika i tak mi już zostało.

    I slusznie, na ogol tak jest, jednak w niektorych sytuacjach niewymiernosc w
    mianowniku, takze ma swoje zalety.

  • 30. Data: 2015-10-23 22:10:20
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
    png

    > Nadal nie rozumiem - przeciez na kazdym triaku/tyrystorze moge miec w tym
    > ukladzie od zera do pelnego kata otwarcia.

    Napisalem, ze 'Tak', jest mozliwe sterowanie kata zaplonu w pelnym zakresie.

    57.74 [%], to prad jaki plynie przez triak, w tym podlaczeniu:
    http://ccipower.com/sites/default/files/LoadConfig3.
    png
    w porownaniu z tym podlaczeniem:
    http://ccipower.com/sites/default/files/LoadConfig4.
    png

> [...]
    >
    > Za to sie zastanawiam czy jakiemus silnikowi nie bedzie przeszkadzac -
    > przez pewien czas napiecia na tych dwoch dodatkowych cewkach beda chyba

    Silnikowi, transformatorowi napewno, ale i grzalki beda generowac o 1/12
    mocy mniej.