  • 1. Data: 2009-08-23 17:29:38
    Temat: trasmisja przez com i zapisywanie bez interpretacji
    Od: "Tomasz Piasecki" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie!
    Historia idzie tak: mam urządzenie pomiarowe podłączane przez port COM. Na
    odpowiednie zapytanie (w trybie tekstowym) urządzenie wypluwa 40KB liczb
    stanowiących wynik, w trybie binarnym. Jeśli odczytuję to przez HyperTerminal
    to przypadkowo trafiające się znaki kontrolne ten głupek interpretuje
    (poznaję bo robi 'ping' i output skacze o kilka linii) w związku z czym cała
    reszta liczb nie nadaje się do odczytu. Możecie polecić mi jakiś program
    który by poprostu zapisywał na dysk to, co wypada z portu? Najlepiej, żeby
    nie wymagał instalacji/uprawnień administratora. Żaden ze znanych mi
    infomatyków nie mógł w swoim śmietniku czegoś takiego znaleźć...a wszyscy
    pamiętają, że robili...

    wyrazy,
    TomaszPe

  • 2. Data: 2009-08-23 19:39:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomasz Piasecki pisze:
> [...]
    > nie wymagał instalacji/uprawnień administratora. Żaden ze znanych mi
    > infomatyków nie mógł w swoim śmietniku czegoś takiego znaleźć...a wszyscy
    To może spytaj na grupie odpowiedniej dla swojego systemu operacyjnego?
    Chyba we wszystkich systemach da się zrobić odpowiednik cat /dev/ttsy1 >
    plik.txt

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-08-23 19:51:07
    Od: "Tomasz Piasecki" <t...@W...gazeta.pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    > To może spytaj na grupie odpowiedniej dla swojego systemu operacyjnego?
    > Chyba we wszystkich systemach da się zrobić odpowiednik cat /dev/ttsy1 >
    > plik.txt

    Racja. Dla mnie oczywiste jest jaki mam system. Czesty blad tutaj zapewne.
    Dziekuje, ide sobie na p.c.o.winxp

    wyrazy,
    TomaszPe

  • 4. Data: 2009-08-24 18:43:35
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Bray Terminal http://braypp.googlepages.com/terminal

    PC

  • 5. Data: 2009-08-24 19:58:03
    Od: "Tomasz Piasecki" <t...@W...gazeta.pl>

    PC <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bray Terminal http://braypp.googlepages.com/terminal
    >
    > PC

    dzieki, bardzo pozyteczne. A wiesz, jak wlaczyc logowanie w trybie hex? Bo
    zaznaczeni radiobuttona i klikniecie startLog powoduje i tak zapis ascii..

    wyrazy,
    TomaszPe

  • 6. Data: 2009-08-25 13:30:06
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mi loguje poprawnie albo hex albo ascii w zależności od wybranej opcji w
    sekcji Receive.

    Terminal log file
    Date: 2009-08-25 - 15:25:35
    3A 30 31 43 30 37 32 0D 0A 3A 30 35 33 36 41 31
    38 33 43 31 30 39 0D 0A 3A 30 31 42 44 30 37 0D
    0D 0A 3A 30 31 42 36 37 35 0D 0A 3A 30 35 33 32
    32 31 36 33 46 31 37 35 0D 0A 3A 30 37 33 46 41
    31 37 33 33 34 38 30 30 30 30 39 0D 0A 3A 30 31
    42 45 30 36 0D 0A 3A 30 35 33 46 32 42 34 31 43
    31 37 37 0D 0A 3A 30 31 42 36 37 35 0D 0A 3A 30
    Date: 2009-08-25 - 15:25:43
    End log file

    lub

    Terminal log file