  • Data: 2020-05-12 00:25:46
    Temat: Re: tranzystor? - identyfikacja
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    EdiM napisał(a) w wiadomości: <5eb996a1$0$522$65785112@news.neostrada.pl>...
    a.pl...

    >Może by było łatwiej powiedzieć jaki problem jest z tym sprzętem?

    Słuchawka domofon UC-255) działał w jedną stronę: nie
    dzwonił i nie gadał ale domownika przed budynkiem było
    słychać i drzwi otwierał.
    Rozebrałem... i tego nie zidentyfikowałem. Możliwe, że
    oznaczenia z SMD stosowali. Tam jest jeszcze BC557C (pnp)
    też w TO-92, baza w środku.

    Z Proela odpisali, że 25 lat nie produkowany i propozycja
    darmowej naprawy albo rabatu na nowy! Sugerowali spr.
    przełącznik (wyłącznik dzwonka).
    Przełącznik chyba trzeba było rozruszać. Do tego walnięta
    wkładka słuchawkowa i urwany jeden przewodzik (wszystkie
    mają włoskowate żyłki, przy lutowaniach część urwana i gubszą,
    sztywną, spróchniałą ze starości izolację.
    Prowizorycznie zadziałał na głośniczku 40 Om. Nie wiem
    ile ma wkładka, 150 Om? Może centralka się nie obrazi.

    Pierwsze zderzenie z tego typu miksem analogowo-cyfrowym
    i instalacją 2-przewodową (np. fonia na UL1482N w
    niepodręcznikowej aplikacji.

    Arek