  • Data: 2010-07-17 07:54:05
    Temat: Re: tp dns pharming?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Tomkowiak <u...@t...one.pl> writes:

    > ...wczoraj natomiast wyrzucilem NS trzcianka.one.pl ktory
    > to prawdopodobnie jest/byl przyczyna calego burdelu -
    > i najwidoczniej IN NS nie były na nim w ogole refreshowane,
    > natomiast zostaly podmienione tylko wpisy IN A.

    Nie wiem jak to wczesniej bylo, ale wyglada jakbys zmienil np.
    "zrodlowy" serwer DNS bez informowania o tym wszystkich "secondary".
    W przypadku zmiany IP primary DNS trzeba poinformowac wlascicieli
    wszystkich secondary DNSow o nowym IP "primary", i oni musza to poprawic
    na swoich serwerach.

    A konfiguracja na tamtym secondary (np. zwracane wyniki dla nieznanych
    domen) to juz inna sprawa.

    > No a ja mam nauczke na przyszlosc - jak NSy to na swoich domenach,
    > swoich serwerach lub u bardzo zaufanych ludzi.

    Oczywiscie, przeciez to powinno byc jasne od poczatku.
    --
    Krzysztof Halasa