-
11. Data: 2010-03-06 22:46:01
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> A co na stromszych gorkach ?
> Irku, przeciez u ciebie chyba 4 nie zawsze wystarczy ?
Ha, kabaret z tym jest niezły. Automat powinien hamować na 4 i 5 biegu
jedynie, gdyż nie używam manualnego trybu. Co ciekawe czasami hamuje
czasami nie - zupełnie nie mam pojęcia dlaczego. Zauważyłem natomiast że
niektóre górki hamuje, niektóre przez chwilę tak, a później odpuszcza
(wyraźnie czuć ten moment gdyż hamuje dosyć skutecznie). Zapytałem w ASO
o co biega z tym hamowaniem i nie dowiedziałem się niczego sensownego.
Zawsze hamuje jak jadę szybciej (5) i odpuszczę gaz, ale jak spadnie z
obrotów to nie przełączy na 4 i będzie kontynuował, tylko wyluzuje... to
jeszcze rozumiem.
Doświadczyłem też braku hamowania, a jak się górka zaczęła to trochę
przyhamował, ale po chwili odpuścił - jak gdyby miał czujnik przechyłu.
Jak dla mnie woodoo ;) Zakładam więc że nie hamuje i zapominam o problemie.
Miłego Jarku.
Irek.N.
-
12. Data: 2010-03-06 22:47:20
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
>
> a bo to ja wiem jak to sie nazywa
> chodzi o automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow
>
>
PRND + wajcha w lewo?
Irek.N.
-
13. Data: 2010-03-06 22:53:54
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: Brzezi <b...@g...com>
sob, 06 mar 2010 o 22:46 GMT, Irek N. napisał(a):
> Jak dla mnie woodoo ;) Zakładam więc że nie hamuje i zapominam o problemie.
nie woodoo tylko lockup, ale lockupo powinien dzialac przewidwywalnie, np.
u mnie odpuszcza zwawsze na granic 70km, jezeli u Ciebie nie jest to stale,
to znaczy ze skrzynia sie powoli psuje...
Pozdrawiam
Brzezi
-
14. Data: 2010-03-07 00:42:49
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> sob, 06 mar 2010 o 10:47 GMT, tck napisał(a):
>
> > Witam!
> > czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem?
> > konkretnie w samochodach volvo s60
>
> Jezeli nie wszystkimi, to wiekszoscia automatycznych skrzyn biegow oboecnie
> wystepujacych, mozna hamowac silnikiem...
>
> Pozdrawiam
> Brzezi
Widać że się znasz, a nie jak inni chcesz sobie coś napisać. Wymień te którymi
nie można hamować.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
15. Data: 2010-03-07 01:27:35
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: Brzezi <b...@g...com>
nie, 07 mar 2010 o 00:42 GMT, kogutek napisał(a):
>> sob, 06 mar 2010 o 10:47 GMT, tck napisał(a):
>>
>> > Witam!
>> > czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem?
>> > konkretnie w samochodach volvo s60
>>
>> Jezeli nie wszystkimi, to wiekszoscia automatycznych skrzyn biegow oboecnie
>> wystepujacych, mozna hamowac silnikiem...
>>
> Widać że się znasz, a nie jak inni chcesz sobie coś napisać. Wymień te którymi
> nie można hamować.
Nie umiem wymienic, bo nie znam takich :), wszystkimi jakimi jezdzilem
umozliwialy hamowanie silnikiem
Wnioskujac z budowy ASB(z przekladnia hydrokinetyczna), jezeli tylko
skrzynia daje mozliwosc odpowiedniego wymuszenia redukcji biegu, tzn 1/2/3,
a chyba wszystkie daja taka mozliwosci, to zredukowanie do odpowiedniego
bigu, wymusi hamowanie silnikiem...
Pozdrawiam
Brzezi
-
16. Data: 2010-03-07 02:02:28
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>
Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
news:hmuigp$b3f$2@news.dialog.net.pl...
>
>>
>> a bo to ja wiem jak to sie nazywa
>> chodzi o automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow
>>
>>
>
> PRND + wajcha w lewo?
>
tak
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
17. Data: 2010-03-07 11:44:22
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>
J.F. pisze:
> On Sat, 06 Mar 2010 16:08:47 +0100, topek wrote:
>> Ja mam tiptronica (passat z 2003r) i wydaje mi sie ze auto mi hamuje
>> silnikiem jak zdejme noge z gazu.
>> Komp pokazuje chwilowe spalanie 0.0 Litra
>
> Topku, ale czy mozesz tym sterowac - np zjezdzasz z ostrej gory i
> pozadana predkosc to np 50km/h, do czego potrzeba 2 bieg ?
Na tiptronicu moge :)
Przelaczam na tryb manualny i jade na takim biegu jakim chce.
Tak zjezdzalem kiedys z 2500m zeby hamulcow nie killnac :)
--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"Nie lubisz ty bratku swojej repliki,
gdy patrzysz na mnie w oczach masz kurwiki"
-
18. Data: 2010-03-07 11:45:41
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> nie woodoo tylko lockup, ale lockupo powinien dzialac przewidwywalnie, np.
> u mnie odpuszcza zwawsze na granic 70km, jezeli u Ciebie nie jest to stale,
> to znaczy ze skrzynia sie powoli psuje...
Całkiem możliwe, choć na ostatnim przeglądzie prosiłem o pełną
diagnostykę - wyszła pozytywnie z zaznaczeniem że dolali 0.1l oleju...
hmm...
Jak ten lockup ma działać?
__
Irek.N.
-
19. Data: 2010-03-07 12:23:03
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: Brzezi <b...@g...com>
nie, 07 mar 2010 o 11:45 GMT, Irek N. napisał(a):
>
>> nie woodoo tylko lockup, ale lockupo powinien dzialac przewidwywalnie, np.
>> u mnie odpuszcza zwawsze na granic 70km, jezeli u Ciebie nie jest to stale,
>> to znaczy ze skrzynia sie powoli psuje...
>
> Całkiem możliwe, choć na ostatnim przeglądzie prosiłem o pełną
> diagnostykę - wyszła pozytywnie z zaznaczeniem że dolali 0.1l oleju...
> hmm...
>
> Jak ten lockup ma działać?
Jest to sprzeglo w przekladni hydrokinetycznej, ktore w ustalonych
warunkach zaciska sie, zapobiegajac poslizgowi tej przekladni..., masz
wtedy na sztywno polaczony "silnik z kolami" bez poslizgu... jak w
tradycyjnej manualnej skrzyni...
Pozdrawiam
Brzezi
-
20. Data: 2010-03-07 14:11:55
Temat: Re: tiptronic a hamowanie silnikiem
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Jest to sprzeglo w przekladni hydrokinetycznej, ktore w ustalonych
> warunkach zaciska sie, zapobiegajac poslizgowi tej przekladni..., masz
> wtedy na sztywno polaczony "silnik z kolami" bez poslizgu... jak w
> tradycyjnej manualnej skrzyni...
Aaa... jasne, to działa w takim razie. Czuć jak przełącza biegi. Zmiana
biegu jest jak gdyby 2 etapowa, myślałem najpierw że to jakiś półbieg
jeszcze, teraz wszystko rozumiem.
Pzd.
__
Irek.N.