  • 51. Data: 2018-01-26 10:25:46
    Temat: Re: test w czasie zatrudniania pracownika
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Przy oficjalnych szesciu procentach bezrobocia to pracodawca daje cv swoje i firmy
    potencjalnemu pracownikowi.

    Oooo, jakieś 2 lata temu szukałem pracy. Wysłałem kilkanaście CV.
    Zadzwonił jeden pracodawca, u którego obecnie pracuję. Jestem
    zadowolony, ale w ciągu ostatniego miesiąca odebrałem kilka telefonów z
    pytaniem czy nadal szukam pracy, bo od ręki mnie zatrudnią za dobrą
    kasę. Po dwóch latach sobie przypomnieli, a raczej sytuacja ich zmusiła.

  • 52. Data: 2018-01-26 10:32:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 18:43, Jawi pisze:
    > Studia elektroniczne - licencjat? Co mi tu nie bangla

    Nie rozumiem. Coś pomieszałem?
    P.G.

  • 53. Data: 2018-01-26 10:44:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 20:40, Pszemol pisze:

    > Już w ogóle mnożenie miliAmpertów przez Volty stawia
    > włos dęba a że waty z omami pomylił

    Czasem jak brakuje odpowiedniej czcionki to zamiast symbolu Oma pojawia
    się W :)

    i nie uwzględnił
    > napięcia Vf samej diody, często wynoszącej ponad 2V
    > to już inna inszość.
    >
    > Na moją reakcję lekkiego szoku odparł że jest zdenerwowany...

    Wydaje mi się, że żaden stres nie odebrałby mi pojęcia, że na LED jakiś
    spadek napięcia trzeba policzyć, ale po pierwsze tylko wydaje mi się, a
    po drugie wiem, że ludzie różnie na stres reagują i pośrednio znam
    przypadek ucznia, który jest dobry a pod tablicą coś mu czasowo blokuje
    dostęp do wiedzy.
    P.G.

  • 54. Data: 2018-01-26 11:08:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Tata lutował to na drewnianym progu drzwi do łazienki. Jak miałem
    > około 8 lat pozwolił mi spróbować. Lutownica 120W stała z prawej
    > za mną. Jak już miałem ustawione drucik i żarówkę to prawą ręką
    > sięgnąłem za siebie po lutownicę i złapałem za grzałkę (120W ma
    > ją tak grubą jak rączka). Poczułem śliskie i gorące i puściłem.
    > Nie miałem potem żadnych oparzeń. Drugi raz coś takiego mi się
    > zdarzyło na spływie studenckim jak z ogniska zamiast kartofla
    > wyciągnąłem kamień.

    W Bułgarii uprawiane jest tzw. nestinarstwo, czyli taniec bosymi
    stopami na rozżarzonych węglach ogniska. Praktykowane jest to jakoś
    tak późną wiosną. I też im nic od tego nie jest. Jeden Bułgarzyn
    mi kiedyś mówił, że jeśli ktoś jest aktualnym sprawcą ciąży, to
    nie powinien na węgle wchodzić, bo dozna poparzeń. Jak rozumiem,
    w przypadku ośmiolatka ryzyka nie było.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2018-01-26 11:12:27
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-01-26 o 07:39, miumiu pisze:

    > A najwyzsze mniemanie to maja o sobie menagerowie, ktorzy w ciagu 10 lat
    > pracy zawodowej przelecieli przez 20 firm, rad nadzorczych, zarządów... a
    > nie maja o niczym pojecia. Jedyny ich atut to płynna gadka. A nastepna
    > posade dostaja na zasadzie "fju fju, pracowal w tylu zacnych firmach,
    > geniusz biznesu". I max po pol roku wlasciciel firmy odkrywa ze gosc nie
    > zrobil zupelnie nic. To po prostu standard, w kazdej firmie w ktorej
    > pracowalem pojawiaja sie i znikają tacy kolesie niczym sie meteor :)

    Managerowie raczej się za taką robotę nie biorą, a pracodawca który
    takiego biznesmena zatrudnia na stanowisku inżynierskim - no cóż, sam
    sobie szuka kłopotów.

    > A wracajac do meritum, to pewna znajoma firma informatyczna daja podaczas
    > rekrutacji na programiste daje zagadke Einsteina :
    > https://www.wykop.pl/wpis/12656043/zagadka-ciekawost
    ki-nauka-podobno-tylko-2-ludzi-je/

    Moim zdaniem bez sensu, ale ja w ogóle o tego typu zadaniach mam takie
    zdanie. Założenia o których nie mówimy nie powinny być podstawą do
    rozwiązania. Podobnie zresztą zakładanie, że moje skojarzenia są
    jedynymi poprawnymi.

    Pozdrawiam

    DD

  • 56. Data: 2018-01-26 11:25:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Niechcący sprawdziłem, że złapanie za grzałkę nie spowodowało oparzeń.

    A ja w zeszłym tygodniu odruchowo złapałem spadający hotair
    i mam dłoń jakbym spędził dzieciństwo w Czarnobylu. Na szczęście
    ładnie się goi. Reguły bym więc nie robił, w żadną stronę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 57. Data: 2018-01-26 12:30:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > A ja w zeszłym tygodniu odruchowo złapałem spadający hotair
    > i mam dłoń jakbym spędził dzieciństwo w Czarnobylu. Na szczęście
    > ładnie się goi. Reguły bym więc nie robił, w żadną stronę.

    Mój palec wskazujący miał kontakt z tyglem z roztopioną cyną. Tak w
    okolicy pierwszego stawu była tylko leciutko różowa obwódka i poza
    adrenaliną nic więcej. No, może poza spostrzeżeniem, że człowiek potrafi
    zareagować szybciej niż pomyśleć.
    Ale współczuję. Poza tym że pewnie jest okazja żeby poćwiczyć różne
    rzeczy drugą ręką.

    Pozdrawiam

    DD

  • 58. Data: 2018-01-26 12:56:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > mi kiedyś mówił, że jeśli ktoś jest aktualnym sprawcą ciąży, to
    > nie powinien na węgle wchodzić, bo dozna poparzeń. Jak rozumiem,

    To jest podobno kwestia temperatury. Jakby grzałka (kamień) miała niższą
    temperaturę bym się poparzył.
    P.G.

  • 59. Data: 2018-01-26 13:19:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A ja w zeszłym tygodniu odruchowo złapałem spadający hotair
    > i mam dłoń jakbym spędził dzieciństwo w Czarnobylu.

    Widocznie był za zimny.

    Na szczęście
    > ładnie się goi. Reguły bym więc nie robił, w żadną stronę.

    Kilka lat temu awaryjnie lepiliśmy kajak za pomocą palącego się plastiku
    z którego kapie. Z powodu zasłaniania przez innych rękami od wiatru tak
    wyszło, że nie wszystko nad czym się operuje było na moim widoku i jedna
    kropla spadła mi na czwarty palec na staw najbliżej paznokcia i jeszcze
    się paliła. Dziura się zrobiła prawie do kości (tam jest niedaleko) -
    nie było ani naskórka, ani skóry. Na szczęście niewielka - może z 5 mm
    średnicy.
    Najpierw kilka dni solkoseryl, a potem (po powrocie do domu) nalepiłem
    jakieś takie coś co się stosuje na odleżyny. Nazwy nie pomnę - coś jak
    2mm grubości samoprzylepna piankowa taśma. To się nalepia raz na kilka
    dni (nie wolno zmieniać co chwilę bo nieskuteczne). Idealnie się
    zregenerowało - blizny prawie nie widać.
    Napisałem tylko, bo może info się przyda.
    P.G.

  • 60. Data: 2018-01-26 13:41:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > zregenerowało - blizny prawie nie widać.
    > Napisałem tylko, bo może info się przyda.

    W kocie zrobiła nam się dziura. Wyciekła z niej ropa, jak w Karlinie.
    Idziemy z kotem do weterynarza, żeby coś poradził. Dał w strzykawce
    kilka mililitrów jakiejś solucji pobranej z większej flaszki, kazał
    codziennie wpuszczać w dziurę po kropelce. Nawet połowy z tego nie
    zużyliśmy, a dziura zarosła. Jakby nie dość przygód z kotem było, to
    i mnie poparzyła w palec para z garnka, że aż skóra zlazła. Myślę sobie:
    kotu pomogło, to i mnie może. Posmarowałem -- ulga od razu, a za dwa
    dni śladu nie było.

    Mówię o tym wszystkim weterynarzowi, a on się uśmiecha, i -- my też się
    czasem leczymy lekami weterynaryjnymi. Zanim lek dla ludzi przejdzie
    przez wszystkie badania kliniczne, mijają lata. Tu jest szybciej, jest
    więcej nowości, lepsza skuteczność. Mała buteleczka tego cudownego
    środka to prawie dwie stówy kosztuje.

    --
    Jarek