eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › test gimnazjalny 2010
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 92

  • 11. Data: 2010-04-29 20:07:08
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Fishman" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:hrcob8$2mg$1@news.onet.pl...
    W dniu 2010-04-29 21:51, Sebastian Biały pisze:
    > W druga strone tez to działa. Wystarczy pomylić Słowackiego z
    > Mickiewiczem i zostaniesz nazwany debilem i zakwestionują twoją maturę.
    > Chodzi jednak o to, że na "państwowym" teście z nauk ścisłych w pytaniu
    > technicznym nie ma prawa padać stwierdzenie w rodzaju "prąd o mocy 30
    > wolt" bo to kompromitacja. Nawet pośród stada medialnych debili
    > chwalących się na około swoja nieznajomoscią nauk ścisłych warto
    > zachować standardy nauczania. A tu ktoś tego nie zrobił.
    >
    > Swoja drogą gdyby ktoś pomylił fraszkę z powieścią dzisiaj TV nie gadała
    > by o niczym innym jak tylko kompromitacji ...

    >Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
    >zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?

    Nie sądzę. W dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.

    Paweł




  • 12. Data: 2010-04-29 20:12:33
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 21:56, Sebastian Biały pisze:

    > Jesli chodzi o kontrakcję, to o ile pamiętam w szkole podstawowej miałem
    > o tym pojęcie bo było na lekcji. Lata 80/90.

    Najwyraźniej należysz do tych 10% którzy
    słyszeli o kontrakcji :-)
    Ja rozumiem dlaczego nie uczy się o tym
    zjawisku i dlaczego nikt nie zakłada, że
    gimnazjalista będzie miał o nim pojęcie. Sęk w
    tym, że nie istnieją wzory, czy reguły
    pozwalające obliczyć zmianę objętości dla
    dowolnej mieszaniny dwóch cieczy.


    --
    Pozdrawiam
    AW


  • 13. Data: 2010-04-29 20:17:25
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 21:57, Fishman pisze:

    >
    > Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
    > zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?
    >

    Erm... to znaczy co? Pierwsza odpowiedź jest
    prawdziwa ale napisano ją z błędem czy
    pierwsza odpowiedź jest zła ale sformułowano
    ją tak aby wyglądała na prawidłową.

    Coś mało konkretów w waszych postach. Czyżby
    wszyscy bali się, że się zbłaźnią?


    --
    Pozdrawiam
    AW


  • 14. Data: 2010-04-29 20:34:08
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Erm... to znaczy co? Pierwsza odpowiedź jest prawdziwa ale napisano ją z
    > błędem czy pierwsza odpowiedź jest zła ale sformułowano ją tak aby
    > wyglądała na prawidłową.
    >
    > Coś mało konkretów w waszych postach. Czyżby wszyscy bali się, że się
    > zbłaźnią?

    pytasz o prawidłową odpowiedź?
    żadna.

    --
    Desoft


  • 15. Data: 2010-04-29 20:43:24
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AW napisał:
    > W dniu 2010-04-29 21:56, Sebastian Biały pisze:
    >
    >> Jesli chodzi o kontrakcję, to o ile pamiętam w szkole podstawowej miałem
    >> o tym pojęcie bo było na lekcji. Lata 80/90.
    >
    > Najwyraźniej należysz do tych 10% którzy słyszeli o kontrakcji :-)
    > Ja rozumiem dlaczego nie uczy się o tym zjawisku i dlaczego nikt nie
    > zakłada, że gimnazjalista będzie miał o nim pojęcie. Sęk w tym, że nie
    > istnieją wzory, czy reguły pozwalające obliczyć zmianę objętości dla
    > dowolnej mieszaniny dwóch cieczy.

    Istnieją. Niestety na poziomie chemii kwantowej - bez równania
    Schroedingera ani rusz... Raczej nie na gimnazjum, na liceum też chyba nie.

    --
    Darek


  • 16. Data: 2010-04-29 20:55:14
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Desoft wrote:

    > pytasz o prawidłową odpowiedź?
    > żadna.
    >

    Autor testu uważa jednak za prawidłową odpowiedź pierwszą.

    Pamiętam podobny dylemat:

    W izolowanym pomieszczeniu pozostawiono lodówkę z otwartymi drzwiami.
    Temperatura w tym pomieszczeniu:
    a. Zwiększy się.
    b. Zmniejszy się.
    c. Pozostanie bez zmian.

    I bądź tu mądry.

    Mirek.


  • 17. Data: 2010-04-29 20:56:40
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 22:34, Desoft pisze:
    > pytasz o prawidłową odpowiedź?
    > żadna.
    >

    Dlaczego odpowiedź A jest nieprawidłowa?
    Zastępujemy przy tym sformułowanie "prąd o
    większej mocy" zwrotem "większy prąd".

    --
    Pozdrawiam
    AW


  • 18. Data: 2010-04-29 21:01:29
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    >> pytasz o prawidłową odpowiedź?
    >> żadna.
    >>
    >
    > Autor testu uważa jednak za prawidłową odpowiedź pierwszą.

    Pierwsza odpowiedź jest idotyczna.

    >
    > Pamiętam podobny dylemat:
    >
    > W izolowanym pomieszczeniu pozostawiono lodówkę z otwartymi drzwiami.
    > Temperatura w tym pomieszczeniu:
    > a. Zwiększy się.
    > b. Zmniejszy się.
    > c. Pozostanie bez zmian.
    >
    > I bądź tu mądry.

    To akurat proste i logiczne. Zwiększy się, czyli a.

    --
    Desoft



  • 19. Data: 2010-04-29 21:02:04
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 22:55, Mirek pisze:

    > W izolowanym pomieszczeniu pozostawiono lodówkę z otwartymi drzwiami.
    > Temperatura w tym pomieszczeniu:
    > a. Zwiększy się.
    > b. Zmniejszy się.
    > c. Pozostanie bez zmian.
    >
    > I bądź tu mądry.
    >

    Chyba jakiś tępy jestem bo w tym akurat
    pytaniu nie widzę żadnych nieprecyzyjnych
    sformułowań. Napisz proszę, co jest dla ciebie
    niejasne.

    OK, ktoś mocno zakręcony mógłby zacząć
    zastanawiać się czy ta lodówka była podłaczona
    do prądu... SORRY, do sieci.


    --
    Pozdrawiam
    AW


  • 20. Data: 2010-04-29 21:02:41
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    >> pytasz o prawidłową odpowiedź?
    >> żadna.
    >>
    >
    > Dlaczego odpowiedź A jest nieprawidłowa? Zastępujemy przy tym
    > sformułowanie "prąd o większej mocy" zwrotem "większy prąd".

    Dlaczego odowiedzi "a" nie zastąpić zwrotem:
    pytający jest idiotą.

    --
    Desoft

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: