-
1. Data: 2010-04-29 17:47:28
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
"rrrrrrrrrrr" <...@...com> wrote in message
news:4bd9ca74$0$19179$65785112@news.neostrada.pl...
> rzucam wam na pożarcie :))))
>
(ciap)
> A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
> B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
> C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
> D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
>
>
> Można się wyżywać na układajacym pytanie.
>
Dzięki wieloletniej negatywnej selekcji do zawodu nauczyciela, także
bezsensownemu w XXI wieku obowiązkowi szkolnemu, państwowemu systemowi
ustalania programów nauczania ...
mamy to co widać!
Włodek :/
-
2. Data: 2010-04-29 18:04:16
Temat: test gimnazjalny 2010
Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>
rzucam wam na pożarcie :))))
Zadanie 21. (0-1)
Na żarówkach do latarek znajdują się informacje o warunkach ich pracy.
pierwsza żarówka druga żarówka
2,4 V 0,75 A 2,4 V 0,5 A
Jeżeli w tym samym czasie każda z żarówek pracuje w warunkach
zgodnych
z umieszczoną na niej informacją, to
A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
Można się wyżywać na układajacym pytanie.
-
3. Data: 2010-04-29 18:24:14
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
rrrrrrrrrrr wrote:
> rzucam wam na pożarcie :))))
>
>
> Zadanie 21. (0-1)
> Na żarówkach do latarek znajdują się informacje o warunkach ich pracy.
>
> pierwsza żarówka druga żarówka
> 2,4 V 0,75 A 2,4 V 0,5 A
>
>
> Jeżeli w tym samym czasie każda z żarówek pracuje w warunkach
> zgodnych
> z umieszczoną na niej informacją, to
>
> A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
> B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
> C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
> D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
>
>
> Można się wyżywać na układajacym pytanie.
też mnie wkurwiło. Dla zabawy zrobiłem sobie ten test. 30 minut bez
przygotowania, 2 błędy, uważam, że zdałem ;-). W odpowiedziach był jeszcze
przynajmniej jeden błąd, w odpowiedziach z biologii.
Kiedyś było jeszcze lepsze, bazowało na:
"do 50ml 40% HCl dolano 50% wody destylowanej". Potem było jeszcze kilka
pytań z przelewaniem i dodewaniem, ale wszystko bazowało na tym, że 50ml HCl
+ 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby sprawdził.
Waldek
-
4. Data: 2010-04-29 19:18:51
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: AW <s...@p...onet.pl>
W dniu 2010-04-29 20:04, rrrrrrrrrrr pisze:
> rzucam wam na pożarcie :))))
>
>
> Zadanie 21. (0-1)
> Na żarówkach do latarek znajdują się informacje o warunkach ich pracy.
>
> pierwsza żarówka druga żarówka
> 2,4 V 0,75 A 2,4 V 0,5 A
>
>
> Jeżeli w tym samym czasie każda z żarówek pracuje w warunkach zgodnych
> z umieszczoną na niej informacją, to
>
> A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
> B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
> C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
> D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
>
>
> Można się wyżywać na układajacym pytanie.
>
>
A co jest nie tak z tymi odpowiedziami?
Pytam poważnie, bo mój związek z
elektryką/elektroniką jest wyłącznie hobbystyczny.
Moim zdaniem prawidłowa jest odpowiedź A
(jeśli zamienimy "prąd o większej mocy" na
"większy prąd" albo "większą moc").
--
Pozdrawiam
AW
-
5. Data: 2010-04-29 19:25:47
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: AW <s...@p...onet.pl>
W dniu 2010-04-29 20:24, Waldemar Krzok pisze:
> Kiedyś było jeszcze lepsze, bazowało na:
> "do 50ml 40% HCl dolano 50% wody destylowanej". Potem było jeszcze kilka
> pytań z przelewaniem i dodewaniem, ale wszystko bazowało na tym, że 50ml HCl
> + 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby sprawdził.
>
No chyba poważnie przesadzasz. Jak sądzę nikt
nie oczekuje od gimnazjalisty świadomości
istnienia tego zjawiska o którym piszesz.
Ba, stawiam dolary przeciw orzechom, że 90%
czytających tę grupę nie wie jak się to
zjawisko nazywa.
--
Pozdrawiam
AW
-
6. Data: 2010-04-29 19:43:34
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Fishman <a...@m...pl>
W dniu 2010-04-29 20:24, Waldemar Krzok pisze:
> Kiedyś było jeszcze lepsze, bazowało na:
> "do 50ml 40% HCl dolano 50% wody destylowanej". Potem było jeszcze kilka
> pytań z przelewaniem i dodewaniem, ale wszystko bazowało na tym, że 50ml HCl
> + 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby sprawdził.
Za moich czasów to jeszcze uczyli, żeby nie wlewać wody do kwasu, ale
widać standardy się zmieniają ;)
Fishman
-
7. Data: 2010-04-29 19:51:30
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hrcm2r$pd3$1@news.onet.pl...
> A co jest nie tak z tymi odpowiedziami?
> Pytam poważnie, bo mój związek z
> elektryką/elektroniką jest wyłącznie hobbystyczny.
> Moim zdaniem prawidłowa jest odpowiedź A
> (jeśli zamienimy "prąd o większej mocy" na
> "większy prąd" albo "większą moc").
Odwieczny językowy problem. Elektrycy* bardzo poważnie traktują
sformułowanie "prąd", dla nich to tylko i wyłącznie "natężenie prądu" i
mieszanie tego z mocą, napięciem a już nie daj Boże sytuacją gdy prąd nie
płynie (słynny "prąd w gniazdku") powoduje natychmiastową, pienistą
awanturę (i niejeden flame). Nauczyciele i inni laicy ;) traktują słowo
"prąd" bardziej potocznie (coś jak elektryczność w ogóle) i stąd im
wychodzą właśnie takie potworki językowe jak "prąd o mocy".
*) głównie, inni mają większe zmartwienia
e.
-
8. Data: 2010-04-29 19:51:49
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
entroper wrote:
> Odwieczny językowy problem. Elektrycy* bardzo poważnie traktują
> sformułowanie "prąd", dla nich to tylko i wyłącznie "natężenie prądu" i
> mieszanie tego z mocą, napięciem a już nie daj Boże sytuacją gdy prąd nie
> płynie (słynny "prąd w gniazdku") powoduje natychmiastową, pienistą
> awanturę (i niejeden flame).
W druga strone tez to działa. Wystarczy pomylić Słowackiego z
Mickiewiczem i zostaniesz nazwany debilem i zakwestionują twoją maturę.
Chodzi jednak o to, że na "państwowym" teście z nauk ścisłych w pytaniu
technicznym nie ma prawa padać stwierdzenie w rodzaju "prąd o mocy 30
wolt" bo to kompromitacja. Nawet pośród stada medialnych debili
chwalących się na około swoja nieznajomoscią nauk ścisłych warto
zachować standardy nauczania. A tu ktoś tego nie zrobił.
Swoja drogą gdyby ktoś pomylił fraszkę z powieścią dzisiaj TV nie gadała
by o niczym innym jak tylko kompromitacji ...
-
9. Data: 2010-04-29 19:56:30
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
AW wrote:
>> 50ml HCl
>> + 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby
>> sprawdził.
> No chyba poważnie przesadzasz. Jak sądzę nikt nie oczekuje od
> gimnazjalisty świadomości istnienia tego zjawiska o którym piszesz.
Jesli chodzi o kontrakcję, to o ile pamiętam w szkole podstawowej miałem
o tym pojęcie bo było na lekcji. Lata 80/90.
-
10. Data: 2010-04-29 19:57:22
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Fishman <a...@m...pl>
W dniu 2010-04-29 21:51, Sebastian Biały pisze:
> W druga strone tez to działa. Wystarczy pomylić Słowackiego z
> Mickiewiczem i zostaniesz nazwany debilem i zakwestionują twoją maturę.
> Chodzi jednak o to, że na "państwowym" teście z nauk ścisłych w pytaniu
> technicznym nie ma prawa padać stwierdzenie w rodzaju "prąd o mocy 30
> wolt" bo to kompromitacja. Nawet pośród stada medialnych debili
> chwalących się na około swoja nieznajomoscią nauk ścisłych warto
> zachować standardy nauczania. A tu ktoś tego nie zrobił.
>
> Swoja drogą gdyby ktoś pomylił fraszkę z powieścią dzisiaj TV nie gadała
> by o niczym innym jak tylko kompromitacji ...
Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?
Fishman