    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tesla u zachara
    Date: Thu, 22 Jun 2017 14:39:05 -0000 (UTC)

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Thu, 22 Jun 2017 15:50:17 +0200, T.

    > Problem w tym, że na taksówkę trzeba czekać, czasem nawet godzinę.
    >
    > Poza tym taksówkami nie lubię jeździć -- tam może być gorzej pod kątem
    > czystości niż w zbiorkomie. :> Za dużo się od znajomych taksówkarzy
    > nasłuchałem jak często (i z czego) sprzątają tylne kanapy po "nockach".

    Ja mam fajny stok narciarski jakieś 5 godzin szybkiej jazdy od domu koło
    Chicago (stok się nazywa Granite Peak w Wisconsin).
    Niewesoło jest tam jechać w piątek po robocie - dojeżdzasz zmaltretowany do
    hotelu i jeździsz na nartach sobota, niedziela aby umordować się po
    południu jadąc w korkach do domu i w poniedziałek niewyspany do pracy.

    Mając auto samojezdne wyobrażam sobie jazdę nocą gdy ja spię na czymś w
    rodzaju kuszetki. Wyjeżdzam o północy, śpię, dojeżdzam w sobotę rano,
    wypoczęty i wyspany. Spędzam miło weekend, bez pośpiechu w niedzielę,
    wracam w nocy, bez korków, wyspany i rano wypoczęty do pracy w
    poniedziałek.

    To tylko jeden pomysł...

    A można też wymyśleć dłuższe trasy, w praktyce niedostępne na weekend bo
    wymagają dużo większego zmęczenia, np Chicago-> Keystone, Colorado. Trasa
    ponad 1000 mil (1600km). Niedostępna na weekendowy wypad, a z autem
    autonomicznym już jak najbardziej: wyjezdzam wcześnie w piątek po pracy,
    powiedzmy 16, jedzie automat non stop przez noc, wczesnym przedpołudniem
    jestem w Colorado. Znów jeżdzę sobie sobota-niedziela i wczesnym
    popołudniem zaczynam wracać do domu, jadąc przez noc z niedzieli na
    poniedziałek.

    Podobne trasy na narty można wymyśleć w Europie: np Kraków -> Alpy.

    Taki samochód daje Ci nowe możliwości podróżowania niedostępne dziś znanymi
    środkami komunikacji. I do tego jedziesz kiedy chcesz, gdzie chcesz i
    wracasz kiedy chcesz, nieograniczany grafikiem długodystansowych pociągów
    czy samolotów, bez zawracania głowy z przesiadkami, wypożyczaniem aut z
    wypożyczalni na docelowym lotnisku itp, itd.

    Oczywiście aby te marzenia się ziściły autonomiczne auta muszą być dużo
    lepsze niż to co pokazują niektórzy dzisiaj. Auto musi sobie poradzić w
    deszczu, śniegu, na śliskiej drodze, gdzie śnieg zasypał pasy namalowane na
    asfalcie, itp, itd. Ale od czegoś trzeba zacząć :-)

    Dlatego Tesla model 3 mnie ciekawi i dlatego się zapisałem w kolejce do jej
    zakupu to właśnie że ma obiecane że będzie mieć "level 5 autonomy". Jej
    elektryczność mnie nie rajcuje tak bardzo, wręcz trochę przeszkadza bo nie
    mam dobrych warunków na jej ładowanie (wynajmuję apartament bez garażu).