  • 11. Data: 2013-08-29 15:25:36
    Temat: Re: terminal GSM
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    faktycznie, można by próbowac ściągnąć, ale nie ma na nim żadnego modelu,
    tylko duży czerwony napis ELPROMA...

  • 12. Data: 2013-08-29 15:27:33
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    nie widze takiego w ich sklepie, mój ma RS232 i USB (mini).

  • 13. Data: 2013-08-29 16:04:50
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 29 Aug 2013 15:27:33 +0200, inny punkt siedzenia... napisał(a):

    > nie widze takiego w ich sklepie, mój ma RS232 i USB (mini).

    Kiedyś takiego gnoja, jak ty można było wypingać...

  • 14. Data: 2013-08-29 16:08:52
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    czep się RoMana, a mi odpowiadaj na temat, ścierwiarzu tuska i europy!

  • 15. Data: 2013-08-29 17:01:51
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    weź pogadaj jeszcze z "Tomkiem" (dobrze zapamiętałem?) o tej indoktrynacji
    pozanauczycielskiej... to było takie zabawne, a teraz nie mogę namierzyć
    tego posta...

  • 16. Data: 2013-08-29 17:14:21
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-08-29 13:48, inny punkt siedzenia... pisze:
    > nie bardzo mi pasuje rola modemu, to urządzenie podpięte jest do
    > biernego urządzenia z wyjściem RS232... czy ten terminal ma w sobie
    > jakąś logikę? jak to może działać? jest sieć biernych urządzeń RS232
    > podpiętych do sieci GSM terminalami GSM... co jest dalej to nie wiem,
    > ale jak to może działać? jest odgórne sterowanie urządzeniami RS232
    > przez SMSy... nie pasuje mi tu modem... każdy terminal ma swoją kartę
    > SIM i swój numer telefonu... co ciekawe jak się zadzowni na ten numer to
    > terminal się odzywa (choć sam tego nie słyszałem)...

    Miałem kiedyś od nich takie pudełko z modemem gsm i możliwością
    uruchamiania programów w JAVA.

    Miało toto trochę IO i może RS

    Adam

  • 17. Data: 2013-08-29 17:27:01
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    > Miałem kiedyś od nich takie pudełko z modemem gsm i możliwością
    > uruchamiania programów w JAVA.

    coś w tym jest, bo w logach pojawiają się jakieś dziwne komunikaty z
    dopiskami (coś tam) JAVA (coś tam)...

  • 18. Data: 2013-08-29 21:29:36
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-08-29 17:27, inny punkt siedzenia... pisze:

    > coś w tym jest, bo w logach pojawiają się jakieś dziwne komunikaty z
    > dopiskami (coś tam) JAVA (coś tam)...

    Tylko moim zdaniem ja bym w takie rozwiązanie nie szedł.
    Jest kilka minusów w ich rozwiązaniu.
    Najważniejszy to taki że żeby soft napisany w javie mógł się komunikować
    po TCP ( np tak jak w moim przypadku wysyłać maile z danymi pomiarowymi
    ) to trzeba wysłać źródła do certyfikacji( chyba certyfikacji ) inaczej
    nic nie zostanie przesłane.

    Była jakaś metoda zdjęcia tych zabezpieczeń dla programistów, ale można
    to zrobić dla każdego urządzenia oddzielnie.

    Zostało to tak zrobione prawdopodobnie dlatego że na tym samym procku
    chodzi stos GSM.

    Moja subiektywna ocena dla modułów z firmy E. - nie polecam.
    Lepiej użyć modułu typowego modemu GSM z zewnętrznym prockiem
    aplikacyjnym. Sterowanie wtedy jak modemem - komendy AT i tyle.

    Zmieniając temat ...
    Mógłbyś sobie dać na luz z tymi pseudo politycznymi wypowiedziami.

    Pozdro

    Adam

  • 19. Data: 2013-08-30 18:56:10
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    rozebrałem, na płytce jest tylko napis RB24is6
    nigdzie na płytce nie widzę procesora, więc nie wiem jakim cudem ten
    terminal posiada inteligencję...

  • 20. Data: 2013-08-30 18:56:47
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    > rozebrałem, na płytce jest tylko napis RB24is6

    nigdzie nie mogę namierzyć jakich kolwiek informacji o tym modelu... help.