  • 21. Data: 2017-10-04 15:59:33
    Temat: Re: ten z przodu placi ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:or28ef$q0k$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-10-04 o 10:48, p...@g...com pisze:
    >> masz racje w 30% :-)
    >> http://www.t-online.de/auto/recht-und-verkehr/id_771
    08642/verkehrsrecht-wer-ohne-grund-abrupt-bremst-tra
    egt-die-hauptschuld.html

    >Nie mam pojęcia co ta napisali ale w Szczecinie obowiązuje jeszcze
    >nasz kodeks drogowy a nie faszystowski.

    A jak wejdziesz w kolizje z Niemcem i bedzie zamieszany zagraniczny
    ubezpieczyciel ? :-)

    akurat nasz kodeks jest podobny - jest i nakaz utrzymania bezpiecznej
    odleglosci i zakaz hamowania bez powodu - to sie szkopski sad moze
    powolac na podobne przepisy :-)

    Albo sobie przypomniec ze "mysmy sie Szczecina nigdy nie zrzekli" :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-10-04 16:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--W tym przypadku nie widze podstaw - byl czas na hamowanie. No i
    >jeszcze policja moze wystawic dwa mandaty.

    >takie rozumowanie prowadzi do absurdu ze mozna heblowac na zielonym
    >:-)

    A nawet trzeba, jesli okolicznosci wymagaja

    >a nawet jak Vectra da rade to Janek i jego 40-to tonowa naczepa moga
    >zrobic demolke (tam jest 70 km/h)

    Janek i jego naczepa sa zobowiazani utrzymac odpowiedni odstep, jakby
    np zolte sie zapalilo, albo pani premier przyjechala z gospodarska
    wizyta ..

    >--A miejsce jak rozumiem zdradliwe.
    >ani troche bo kazdego dnia przetacza sie tam kilka tysiecy aut ale
    >takiego magika widze pierwszy raz :-)

    Kilka tysiecy jest miejscowych, a ten sygnalizator troche wystaje, pas
    w poprzek namalowany, znak podporzadkowania widac.

    J.

  • 23. Data: 2017-10-04 16:17:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Szczecin jest od 1945 roku na terytorium Polski :-)
    >http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-w-takim-wypadku-zawsze-bedziesz-winny,nId,
    1393018
    >nagranie jest, swiadkowie tez, no chyba ze ten z tylu poddal sie bez
    >walki

    Akurat na nagraniu to widac ze hamowanie nie bylo jakies gwaltowne, a
    czasu na hamowanie bylo sporo.

    J.

  • 24. Data: 2017-10-04 18:13:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 4 Oct 2017 11:08:27 +0200, w <or28ef$q0k$3@node1.news.atman.pl>, RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    ze nagranie udostepniono na miejscu policji)

    > Nie mam pojęcia co ta napisali ale w Szczecinie obowiązuje jeszcze nasz

    Następny kibol wyklęty?

  • 25. Data: 2017-10-05 10:40:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 15:59, J.F. pisze:

    08642/verkehrsrecht-wer-ohne-grund-abrupt-bremst-tra
    egt-die-hauptschuld.html

    > A jak wejdziesz w kolizje z Niemcem i bedzie zamieszany zagraniczny
    > ubezpieczyciel ? :-)

    Niemca i jego ubezpieczyciela w Polsce obowiązują polskie przepisy.

    > akurat nasz kodeks jest podobny - jest i nakaz utrzymania bezpiecznej
    > odleglosci i zakaz hamowania bez powodu - to sie szkopski sad moze
    > powolac na podobne przepisy :-)

    WYpadek w polsce to i sąd w polsce.

    > Albo sobie przypomniec ze "mysmy sie Szczecina nigdy nie zrzekli" :-)

    A Talibowie to już całe Koluszki zaanektowali.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2017-10-05 10:42:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 18:13, r...@k...pl pisze:

    08642/verkehrsrecht-wer-ohne-grund-abrupt-bremst-tra
    egt-die-hauptschuld.html
    ze nagranie udostepniono na miejscu policji)

    > Następny kibol wyklęty?

    Nie.
    Normalny człowiek dla którego językiem uniwersalnym jest angielski
    a nie niemiecki jaki usilnie promuje wątkotwórca.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2017-10-05 10:59:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 5 Oct 2017 10:42:18 +0200, w <or4r9g$a3b$2@node1.news.atman.pl>, RadoslawF

> [...]
    > Normalny człowiek dla którego językiem uniwersalnym jest angielski
    > a nie niemiecki jaki usilnie promuje wątkotwórca.

    Sądownictwo mają bardziej rozwinięte niż u nas, więc warto korzystać z ich
    doświadczeń/intepretacji.

  • 28. Data: 2017-10-05 11:07:10
    Od: p...@g...com

    --Niemca i jego ubezpieczyciela w Polsce obowiązują polskie przepisy.

    teoretycznie tak ale 2-3 lata temu w jakiejs podszczecinskiej wiosce Hans potracil
    chlopaczka na parkingu, efekt: zlamana noga, kierowca przyjal mandat po czym
    wspanialomyslnie zaproponowal cale 600 PLN odszkodowania :-) po uruchomieniu mecenasa
    z kontaktami w DE ubezpieczyciel (chyba Allianz wyplacil) 1500 EUR przy czym stawka
    za takie zdarzenia w Niemczech startuje od 7000 EUR

    https://www.schmerzensgeldtabelle.net/beinbruch/

  • 29. Data: 2017-10-05 14:42:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 11:07, p...@g...com pisze:
> [...]
    z kontaktami w DE ubezpieczyciel (chyba Allianz wyplacil) 1500 EUR przy czym stawka
    za takie zdarzenia w Niemczech startuje od 7000 EUR

    To że ubezpieczyciel zapłacił nie oznacza jeszcze że ich prawo jest
    u nas obowiązujące.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-10-05 14:47:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 10:59, r...@k...pl pisze:

> [...]
    ze nagranie udostepniono na miejscu policji)

    > Sądownictwo mają bardziej rozwinięte niż u nas, więc warto korzystać z ich

    Przepisy mają często inne wiec do korzystania z doświadczeń nie namawiał
    bym.
    Ale zaproponuj takie korzystanie mieszkańcom wschodnich rejonów dawnej
    ZSRR polskiego pochodzenia. Zgodnie z niemieckimi przepisami mieli by
    prawo do obywatelstwa polskiego. Ale nie mają, inne przepisy.
    Daj znać na ile skorzystali z tych niemieckich doświadczeń.