  • Data: 2015-10-23 17:50:32
    Temat: Re: temat stary, ale jary... Li-ion 18650
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 23 Oct 2015 12:30:59 +0200
    doszła do mnie wiadomość <562a0c68$0$632$65785112@news.neostrada.pl>
    od "J.F." <j...@p...onet.pl> :
    >Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" napisał w wiadomości grup
    .com...

    >To jest to samo ?
    >Ta maszynka tylko odparowuje plyn - epapierosy ponoc jeszcze go
    >spalaja na katalizatorze.

    Katalizatorów nie ma w elektronicznych inhalatorach(zwanych błędnie
    EP), nie są one potrzebne.
    Proces polega na odparowaniu w parniku mieszaniny glikolu
    propenylowego i gliceryny z niewielką ilością dodatków(nikotyna,
    substancje zapachowe, a raczej smakowe, bo ja osobiście czuję smak na
    języku a zapachu nie), do tego potrzeba 180C-200C, przy temperaturze
    280C może dojść do dehydratacji gliceryny(wydziela się akroleina, co
    jest bardzo nieprzyjemne i troszkę niezdrowe).

    >Tu jak rozumiem sa 3 ogniwa w szereg, ~11V, na rezystorze 0.3 ohm
    >istotnie 400W ... o ile ogniwa wydola tych ~40A.
    >
    >Nawet jesli wydola, to napiecie raczej spadnie i mocy mniej.

    18650 można kupić w wersjach wysokoprądowych(10-30A), ale moc podaną
    przez autorów pewnie trzeba między bajki sobie wsadzić.
    Oczywiście takie inhalowanie nie ma żadnego sensu poza zaszokowaniem
    oglądaczy.

    >kolejny film juz 700W
    >https://www.youtube.com/watch?v=J6n6FYS4kKM
    >
    >Z tym, ze jego bateryjka jakby nieco wieksza niz 3x18650.

    Chmura chyba taka sama jak dla "400".
    Ja widziałem mod wielkości połówki cegły, na którym napisano 600W, ale
    to może mini spawarka przenośna była.
    Za oknem widzę w oddali trzy mody(takie pomalowane w czerwone pasy,
    jeden ma 200m) z których i Godzilla by sobie pociągnął, ale słabo
    dymią.

    --
    "Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
    Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."