    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizor do małego pokoju
    Date: Sun, 06 Mar 2011 20:57:18 +0100

    W niedziela, 6 marca 2011 18:42, Marek wyraził następujacą opinię:

    > SD z tunera satelitarneg. 32" - 1.5 lub 2 metry. Da sie oglądąc, czy
    > lepiej kupić coś minenjszego i może nie 1080 a 720p. Tylko co, bo
    > wynalazków egzotycznych nie chcę... Ta 32 to miał być samsung UE6000 lub
    > coś podobnego.

    Sorki, nie będę niczego konkretnego doradzał bo mam za małą "bazę"
    porównawczą, moje doświadczenia ograniczają się do 42" plazmy i 32" LCD
    obydwa HD Ready, kupione jakieś dwa lata temu. Plazmę mogę oglądać z 1,5
    metra co najwyżej narażając się na dostrzeżenie pikseli, w LCD co prawda
    pikseli nie widać nawet z kilkudziesięciu centymetrów ale lepiej nie oglądać
    obrazu z odległości mniejszej niż 2 metry bo jakość obrazu jest
    odstraszająca - ale być może jest to wina dość niskiej "półki cenowej" LCD-
    ka.
    Kupując plazmę w formacie XVGA 16:9 {prostokątne piksele} wychodziłem z
    założenia, że będę głównie korzystał z N-ki {z tego co słyszałem sygnał
    natywny to 720p}, ale nie wykluczam oglądania analogowej kablówki. Znaczna
    część programów będzie w SD {początkowo w N-ce programów HD nie było dużo} i
    będę oglądał je powiększone do szerokości ekranu z obcięciem góry/dołu, za
    to programy HD wyświetlane w trybie piksel-piksel będą miały niewielkie
    górno/dolne marginesy, gdy HD w pełni opanuje rynek zmienię TV :-)
    Jak na razie moje założenia sprawdzają się, jakość SD na plazmie jest OK
    {choć z analogowej kablówki jest na granicy akceptacji} a kanałów HD oraz SD
    w 16:9 stopniowo przybywa.
    Pewnie, że wolałby kupić plazmę FullHD, ale w świetle przyjętych założeń nie
    miało to sensu.

    Zastanów się jaki chcesz osiągnąć rezultat i stosownie do tego wybierz
    parametry a potem kup taki TV który będzie te parametry spełniał. Pytanie
    się czy konkretny model będzie dobry sugeruje że już wybrałeś TV a teraz
    tylko szukasz do tego wyboru jakiegoś uzasadnienia ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt