eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[tech] spadajace napiecie ladowaniaRe: [tech] spadajace napiecie ladowania
  • Data: 2009-11-29 21:58:40
    Temat: Re: [tech] spadajace napiecie ladowania
    Od: Bablor <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    update:
    chyba stawiam na walniety reg, bo tak jak pisalem na poczatku wszystko
    (?) jest ok, znaczy sie :
    - napiecie na zaciskach aku utrzymuje sie miedzy 13 i 15V,
    - prad (mierzony na ujemnym biegunie jesli to robi roznice) zarowno przy
    minimalnym obciazeniu, jak i wlaczonych dlugich na wolnych obrotach
    trzyma ok 1A, jedynie przy dlugich i manetkach na max spada do ok. 0,3A,
    ale wystarcza 3krpm i juz spowrotem jest 1A

    Lekkie podejrzenia budzi to, ze zaraz po odpaleniu na aku wali ok 4A..
    co prawda tylko przez chwile i w ciagu kilku sekund schodzi do 1A ale
    troche mnie to zastanowilo.

    To co najciekawsze i od czym pisalem wczesniej dokladniej wyglada tak,
    ze wszystko chodzi sobie cacy (znaczy tak jak opisalem wyzej), az tu w
    pewnym momencie jakby jakies krasnoludki sie podpiely i bez swiatel niby
    dalej mam +1A, ale jak wlacze krotkie to juz jestem na minusie, a dlugie
    i wiatrak to juz w ogole -5A!!! A regulator parzy :/
    Ten skok jakos kojarzy mi sie z walnieta elektronika... moze cos zaczelo
    dzialac jak termistor albo cus.. cholerne "czarne pudelka", dobrze ze
    zmienilem zawod :P

    Aha, w tej sytuacji znowu zmierzylem napiecie alternatora (bez
    obciazenia) i dalo tyle co mowia w serwisowce.

    No i aku w domu na prostowniku laduje sie normalnie (mam taki z
    regulowanym ograniczeniem pradu i napiecia) i jak byl rozladowany
    (rozrusznik juz ledwo drgnal) to przy 13,5V w pierwszym momencie lyknal
    1,2A, a potem ladnie schodzil w dol, az po 12 godzinach mial jakies
    0,3A. Wiec normalnie, prawda? No i znowu pare dni dalo sie pojezdzic,
    wiec jednak trzymal energie.

    No i zakupilem w koncu gestosciomierz, wiec przy najblizszej okzazji
    wyjme, naladuje i zmierze.. no wlasnie na co zwrocic uwage? Ma byc
    1,27-1,28 i wszystkie cele rowno, cos jeszcze?

    ma ktos wolny reg do Pegaso? oznaczenie sh532b-12, chyba to samo w
    blizniaczej meemce, dominatorze i czyms jeszcze?

    czym mozna rozwalic regulator? moto ma juz 10 lat - ze starosci padl?
    zla kolejnosc odlaczania/podlaczania zaciskow aku? Poza tym ma niedaleko
    do wydechu, wiec mu to chyba nie pomaga :/

    Poki co obserwuje i jezdze na kilkuminutowe jazdy - tak sobie
    wykombinowalem, ze jak mam przejechac jakis maly dystans, to lepiej
    pojechac naokolo, zeby zdazylo sie naladowac to co zuzylem odpalajac i
    zeby jeszcze reg dziala normalnie.. poza tym najrotsze drogi wcale nie
    sa najfajniejsze ;]

    no to sie rozklikalem... sorki i dzieki za wszystkie rady

    Bablor

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: