  • 1. Data: 2010-08-18 19:34:59
    Temat: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry
    Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dziś znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
    położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
    T z czujnikiem?

    Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszące się do tłoka, odpowiednio
    1,2,3.

    Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
    suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?

    Z góry dzięki!

    --
    marcin
    Triumph Trophy 900

  • 2. Data: 2010-08-18 19:59:20
    Temat: Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-08-18 21:34, wsk125 pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
    > suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?

    Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy
    zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)

    A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem
    wydechu.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2010-08-18 21:10:39
    Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)
    >
    > A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem

    OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
    szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).

    Rozumiem, że skoro wystający "cycek" umieszczony jest na wale tuż przed
    kreską T1 (T2,T3) oznaczającą GMP, to właśnie po to aby zapłon nastąpił po
    przejściu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.

    Na wale oprócz wystających "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
    (pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?

    Dziękuję!

    --
    marcin
    Triumph Trophy 900

  • 4. Data: 2010-08-18 21:30:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-08-18 23:10, wsk125 pisze:

    > OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
    > szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).

    A to zalezy w jakies fazie cyklu jest akurat silnik. Walek rozrzadu
    obraca sie dwa razy wolniej niz wal korbowy. Generalnie jest tak ze
    kreski (strzalki) na koncu walkow powinny sie wtedy pokrywac z gorna
    plaszczyzna glowicy. Przy rozrzadach DOHC na ogol wybija sie strzalki,
    wlasnie po to a by przypadkiem nie obrocic walkow wzgledem siebie. Ale
    nawet bez strzalek jest to dosyc proste do ustawienia.

> [...]
    > przejściu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.

    tak

    > Na wale oprócz wystających "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
    > (pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?

    Nie mam pojecia co akurat angole sobie tak pooznaczali. Serwisowka sie
    klania.