-
1. Data: 2010-08-18 19:34:59
Temat: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry
Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl>
Witam,
Dziś znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
T z czujnikiem?
Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszące się do tłoka, odpowiednio
1,2,3.
Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?
Z góry dzięki!
--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc
-
2. Data: 2010-08-18 19:59:20
Temat: Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-08-18 21:34, wsk125 pisze:
> Witam,
>
> Dziś znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
> położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
> T z czujnikiem?
>
> Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszące się do tłoka, odpowiednio
> 1,2,3.
>
> Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
> suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?
Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy
zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)
A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem
wydechu.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
3. Data: 2010-08-18 21:10:39
Temat: Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry
Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl>
> Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy
> zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)
>
> A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem
> wydechu.
>
> --
> Kuczu
>
OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).
Rozumiem, że skoro wystający "cycek" umieszczony jest na wale tuż przed
kreską T1 (T2,T3) oznaczającą GMP, to właśnie po to aby zapłon nastąpił po
przejściu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.
Na wale oprócz wystających "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
(pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?
Dziękuję!
--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc
-
4. Data: 2010-08-18 21:30:27
Temat: Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-08-18 23:10, wsk125 pisze:
> OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
> szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).
A to zalezy w jakies fazie cyklu jest akurat silnik. Walek rozrzadu
obraca sie dwa razy wolniej niz wal korbowy. Generalnie jest tak ze
kreski (strzalki) na koncu walkow powinny sie wtedy pokrywac z gorna
plaszczyzna glowicy. Przy rozrzadach DOHC na ogol wybija sie strzalki,
wlasnie po to a by przypadkiem nie obrocic walkow wzgledem siebie. Ale
nawet bez strzalek jest to dosyc proste do ustawienia.
>
> Rozumiem, że skoro wystający "cycek" umieszczony jest na wale tuż przed
> kreską T1 (T2,T3) oznaczającą GMP, to właśnie po to aby zapłon nastąpił po
> przejściu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.
tak
>
> Na wale oprócz wystających "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
> (pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?
Nie mam pojecia co akurat angole sobie tak pooznaczali. Serwisowka sie
klania.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/