    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [tania] alternatywa dla starego dysku ATA
    Date: 13 Apr 2013 18:08:26 GMT

    Pan AlexY napisał:

    > To już są sporty extremalne (dla zwykłego usera), padnie Ci serwer to
    > żadna stacja robocza nie ruszy.

    Wręcz przeciwnie -- to najprostszy (dla zwykłego usera) sposób na
    osiągnięcie pełnej niezawodności sieci, jaki ludzkość do tej pory
    wymyśliła. Pada komputer (o kurcze, gdzie moje pliki, ja mam pilną
    robotę na wczoraj), to się idzie do sąsiedniego i robi dalej swoje.
    Albo bierze zapasowy, stawia przy tym samym biurku i już po pięciu
    minutach nie widać śladu, że coś było zmieniane. Pada serwer -- no
    to dyski do innego komputera i też od razu można pracować dalej.

    Zawsze łatwiej opiekować się jednym dyskiem (lub baterią dysków) w
    jednym miejscu, niż całą chmarą rozproszonych po różnych komputrach.
    Zwałaszcza, że ludziska często tak mają, że "takie ważne pliki, to
    ja muszę mieć na swoim dysku, a nie gdzieś niewiadomo gdzie w sieci".
    Później im toto pada i jest płacz i zgrzytanie zębów. A tak, to jeden
    dysk z mirrorem zapewnia bezpieczeństwo na poziomie nieparanoidalnym.
    A jak ktoś chce, to trzyma w sieci drugi serwer, który synchronizuje
    dane z pierwszego przez rsync. Może w jednej chwili przejąć zadania
    swojego poprzednika.

    --
    Jarek