  • Data: 2013-03-26 14:52:34
    Temat: Re: [tania] alternatywa dla starego dysku ATA
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kiqcjf$4uo$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Sęk w tym, że ostatnio dysk zaczyna szwankować. Podejrzewam bad sectory.
    > Czy istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie, np. przejściówka IDE2CF?

    Na Allegro przejściówek ci wszelakich u nas dostatek :)

    > Kiedyś straszono błyskawiczną degradacją karty w wyniku działania pliku
    > wymiany, ale na dobrą sprawę dzisiaj z pamięci flash korzysta się
    > powszechnie i nic złego się nie dzieje - SSD w netbookach, SD w

    Czytać możesz ile wlezie. Dopiero zapis może powodować problemy. A jak
    szybko się zdegraduje, to też różnie, zależy od konstrukcji komórki pamięci.

    > Raspberry Pi itp. Zabytkowy pecet i tak jest włączany okazjonalnie.

    Przypuszczam, że padnie prędzej, niż karta dojdzie dni swoich.
    A tak na szybko - zainteresuj się "Disk-On-Module", też można nabyć na
    Allegro.
    Co do SATA - starsze BIOSy mogą nie dość, że nie zobaczyć całego dysku, to
    niektóre wręcz stają okoniem i przy dysku przekraczającym "pojmowalność"
    BIOSu będzie "Nie wstanę, tak będę leżał". Mocno zależy od konkretnego
    BIOSu. Rozwiązaniem (zastosowałem na starym serwerowcu Globalyst 730) jest,
    że dysk systemowy mały, włączony w BIOS, duży w BIOS wyłączony, pozostawione
    włączenie portu (choć niektóre Szklarnie potrafią zobaczyć i obsłużyć
    wyłaczony zasób), dysk zostanie przy wstawaniu Windy zobaczony, wciągnięty i
    obsłużony.