-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: sundayman <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: takie pytano o sterowanie silnikiem DC...
Date: Sat, 12 Apr 2014 19:28:45 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 41
Message-ID: <libta6$u1$1@node1.news.atman.pl>
References: <liab9p$e06$1@node2.news.atman.pl>
<53491d84$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
<53493f54$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 93.154.248.114
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1397323911 961 93.154.248.114 (12 Apr 2014 17:31:51 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Apr 2014 17:31:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.4.0
In-Reply-To: <53493f54$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:662936
[ ukryj nagłówki ]Już patrzę na tego TPIC'a...
Co do reszty uwag - żadne enkodery, impulsatory itp. - jak mówiłem , nie
ma fizycznie dostępu do silnia i koniec tematu.
Gdyby to było możliwe, to bym nie kombinował z wykrywaniem obrotów po
skokach prądu...
Regulatory analogowe "z kaseciaka" może i są dobre w kaseciaku, ale :
1) nie sądzę, żeby to się sprawdzało przy tak dużej rozpiętości napięcia
zasilającego
2) silnik tak czy owak musi być sterowany PWM - chociażby dlatego , że
musi być softstart
3) zmiany obciążenia silnika są w bardzo dużym zakresie (jest to pompa,
która jest bardzo różnie obciążana - czasem wręcz do "zatrzymania" )
Poza tym, ta regulacja która jest (czyli napięcie/PWM) działa, i jest to
jak dotąd wystarczające. Więc jeśli zmieniać, to tylko na FAKTYCZNY
pomiar obrotów - zmiana na inną "protezę" sensu nie ma.
***
TPIC2101 - no fajnie, ale to jest "tylko" regulator PWM. On nie ma
"zwrotnego" pomiaru prędkości obrotowej via pomiar prądu silnika.
A właściwie, nie via "prądu silnika" tylko wahań tego prądu,
spowodowanych przez działanie komutatorów silnika.
Czyli nic to nie wnosi.
Może się niejasno wyraziłem - te oscylacje prądu pobieranego przez
silnik, nie wynikają z pracy PWM, tylko są cechą samego silnika i
występują także przy zasilaniu bezpośrednio z zasilacza - po prostu
przełączanie uzwojeń w silniku powoduje takie minimalne wahania prądu -
ale korzystne jest to, że te wahania odzwierciedlają rzeczywistą
prędkość obrotową. Trzeba tylko je "wyciągnąć" i wykorzystać.
tutaj jest opis tego mechanizmu :
http://dat.etsit.upm.es/~pabloj/motor.pdf
Nawet się zgadza wygląd tych oscylacji.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.14 20:52 PcmOl
- 12.04.14 20:58 PcmOl
- 12.04.14 21:01 PcmOl
- 12.04.14 20:47 JK
- 12.04.14 21:58 Paweł Pawłowicz
- 12.04.14 22:42 Zachariasz Dorożyński
- 12.04.14 22:39 sundayman
- 12.04.14 23:41 Paweł Pawłowicz
- 13.04.14 10:03 Elektrolot
- 13.04.14 11:03 J.F.
- 13.04.14 11:30 Zachariasz Dorożyński
- 13.04.14 11:33 Zachariasz Dorożyński
- 13.04.14 13:56 Paweł Pawłowicz
- 13.04.14 14:03 Zachariasz Dorożyński
- 13.04.14 14:06 Paweł Pawłowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa