eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikatakie pytano o sterowanie silnikiem DC...Re: takie pytano o sterowanie silnikiem DC...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: takie pytano o sterowanie silnikiem DC...
    Date: Sat, 12 Apr 2014 19:28:45 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <libta6$u1$1@node1.news.atman.pl>
    References: <liab9p$e06$1@node2.news.atman.pl>
    <53491d84$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    <53493f54$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 93.154.248.114
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1397323911 961 93.154.248.114 (12 Apr 2014 17:31:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Apr 2014 17:31:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.4.0
    In-Reply-To: <53493f54$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:662936
    [ ukryj nagłówki ]

    Już patrzę na tego TPIC'a...

    Co do reszty uwag - żadne enkodery, impulsatory itp. - jak mówiłem , nie
    ma fizycznie dostępu do silnia i koniec tematu.
    Gdyby to było możliwe, to bym nie kombinował z wykrywaniem obrotów po
    skokach prądu...

    Regulatory analogowe "z kaseciaka" może i są dobre w kaseciaku, ale :
    1) nie sądzę, żeby to się sprawdzało przy tak dużej rozpiętości napięcia
    zasilającego
    2) silnik tak czy owak musi być sterowany PWM - chociażby dlatego , że
    musi być softstart
    3) zmiany obciążenia silnika są w bardzo dużym zakresie (jest to pompa,
    która jest bardzo różnie obciążana - czasem wręcz do "zatrzymania" )

    Poza tym, ta regulacja która jest (czyli napięcie/PWM) działa, i jest to
    jak dotąd wystarczające. Więc jeśli zmieniać, to tylko na FAKTYCZNY
    pomiar obrotów - zmiana na inną "protezę" sensu nie ma.

    ***

    TPIC2101 - no fajnie, ale to jest "tylko" regulator PWM. On nie ma
    "zwrotnego" pomiaru prędkości obrotowej via pomiar prądu silnika.
    A właściwie, nie via "prądu silnika" tylko wahań tego prądu,
    spowodowanych przez działanie komutatorów silnika.

    Czyli nic to nie wnosi.

    Może się niejasno wyraziłem - te oscylacje prądu pobieranego przez
    silnik, nie wynikają z pracy PWM, tylko są cechą samego silnika i
    występują także przy zasilaniu bezpośrednio z zasilacza - po prostu
    przełączanie uzwojeń w silniku powoduje takie minimalne wahania prądu -
    ale korzystne jest to, że te wahania odzwierciedlają rzeczywistą
    prędkość obrotową. Trzeba tylko je "wyciągnąć" i wykorzystać.

    tutaj jest opis tego mechanizmu :
    http://dat.etsit.upm.es/~pabloj/motor.pdf

    Nawet się zgadza wygląd tych oscylacji.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: