  • 1. Data: 2011-12-31 09:50:35
    Temat: taki dziwny problem
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czy da sie zrobić obraz całego systemu zainstalowanego na kompie zapisanie
    gdzieś na serwerze i odpalanie tego jako wirtualnej maszyny na dowolnym
    innym komputerze?

  • 2. Data: 2011-12-31 10:05:49
    Temat: Re: taki dziwny problem
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.12.2011 10:50, Marek Dyjor pisze:
    > Czy da sie zrobić obraz całego systemu zainstalowanego na kompie zapisanie gdzieś
    na serwerze i odpalanie tego jako wirtualnej maszyny na dowolnym innym komputerze?

    Da się, aczkolwiek niekoniecznie taki system musi się dać uru-
    chomić (będzie się różnił sprzęt "wirtualny" od wcześniejsze-
    go realnego).

    O szczegóły pytaj raczej na grupie dyskusyjnej poświęconej
    systemowi operacyjnemu, pod kontrolą którego masz zamiar
    uruchamiać maszyny wirtualne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-12-31 10:29:54
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 31/12/2011 09:50, Marek Dyjor wrote:
    > Czy da sie zrobić obraz całego systemu zainstalowanego na kompie
    > zapisanie gdzieś na serwerze i odpalanie tego jako wirtualnej maszyny na
    > dowolnym innym komputerze?

    Z pewnymi ograniczenami, ale tak. Z pewnymi ograniczenami
    np. sprzętowymi (mocnej karty graficznej nie da się za bardzo
    wirtualizować, chociaż to się zmienia).
    Zainteresuj się np. P2V (Vmware).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2011-12-31 21:11:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    DooMiniK wrote:

    > Z pewnymi ograniczenami, ale tak. Z pewnymi ograniczenami
    > np. sprzętowymi (mocnej karty graficznej nie da się za bardzo
    > wirtualizować, chociaż to się zmienia).
    > Zainteresuj się np. P2V (Vmware).

    właśnie sie zainteresowałem, dziekuję za pomoc... sprawdzimy czy to sie
    nada.

    chce przejść w domu z modelu lokalnych maszyn do modelu maszyn wirtualnych
    dostępnych na dowolnym sprzęcie.

  • 5. Data: 2011-12-31 21:12:01
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    "Marek Dyjor" ...

    http://www.vmware.com/products/converter/

    --
    T.F.

  • 6. Data: 2012-01-01 14:02:19
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 31.12.2011 11:05, Radosław Sokół pisze:
    > Da się, aczkolwiek niekoniecznie taki system musi się dać uru-
    > chomić (będzie się różnił sprzęt "wirtualny" od wcześniejsze-
    > go realnego).

    Jeśli będą to makówki to będzie działać.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 7. Data: 2012-01-02 08:37:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-12-31, o godz. 11:05:49
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > Da się, aczkolwiek niekoniecznie taki system musi się dać uru-
    > chomić (będzie się różnił sprzęt "wirtualny" od wcześniejsze-
    > go realnego).

    Hmmmm... Używałem do konwersji kilkunastu maszyn darmowego VMware
    VCenter Converter http://www.vmware.com/products/converter/ i
    odpaląłem pod VMware Player. Maszyny różne - głownie starsze z XP i
    Win2k ale tez kilka na Win7 i Linuxów. Chodziło o to by na jednej
    maszynie odpalać to co pozwało sterować i odczytywać dane z różnych
    urządzeń (systemy kasowy, centralki telefoniczne, stary soft pod DOS).
    Nie spotkałem się z problemami z odpaleniem tak utworzonej wirtualki -
    ale jak zastrzegam były to głównie starsze maszyny.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2012-01-02 08:47:30
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-12-31 10:50, Marek Dyjor pisze:
    > Czy da sie zrobić obraz całego systemu zainstalowanego na kompie
    > zapisanie gdzieś na serwerze i odpalanie tego jako wirtualnej maszyny na
    > dowolnym innym komputerze?

    Często na płytach jest zworka typu "power on keyboard". Jeśli jest on
    można włączyć kompa klawiaturą.