  • 11. Data: 2011-02-26 02:57:43
    Temat: Re: szybki HDD
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2011022522230400@grush.one.pl...

    > Zaletą Raptorów nie są wysokie transfery (dyski 7200 rpm
    > mogą mieć równie dobre), ale krótkie czasy dostępu.
    >
    > I dlatego najpierw należałoby zdefiniować, co ma na myśli
    > pytający prosząc o polecenie *szybkiego* dysku. Bo czym in-
    > nym jest szybki dysk w - na przykład - obróbce wideo, a czym
    > innym w bazach danych.

    Racja. Dopisuje do tamtych danych 7 ms. To ile ma ten Samsung?

  • 12. Data: 2011-02-26 08:18:49
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-02-25 22:15, MC wrote:
    > Uzytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Jakie ma transfery? Bo Raptor okolo 130 MB/s.

    Transfer w przypadku przewagi dostępu losowego ma ograniczone znaczenie.
    F4 wypada dobrze zarówno pod względem transferów jak i access time. Cena
    też bardzo atrakcyjna.

    Poglądowa wydajność HD322GJ:
    http://luktronik.pl/pl/p/x/114

    Oczywiście w przypadku, gdy wydajność jest kluczowa (dla zastosowań typu
    PC) polecam mix SSD + HDD

  • 13. Data: 2011-02-26 08:19:45
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-02-25 19:36, rs wrote:
    > On Fri, 25 Feb 2011 19:29:22 +0100, pawelkoszalin

    > jakbym bral pod uwage SSD, to bym poprosil o polecenie SSD.<rs>

    OCZ Vertex2 z TRIM (od bodajze 60 do 180GB)

  • 14. Data: 2011-02-26 08:21:35
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-02-25 04:53, rs wrote:
    > jaki obecnie warto kupic szybki dysk SATA? potrzebuje taki 250-500GB.
    > velociraptor? a moze jest cos lepszego? z gory dzieki za rekomendacje.
    > <rs>

    Zdecydowanie jest cos lepszego - SSD :) Jeżeli zrobisz mix SSD+HDD
    cenowo nie wyjdzie tak źle, a wydajnościowo wszelkie raptory zostaną w tyle.

    Do rozważenia np OCZ Vertex2

  • 15. Data: 2011-02-26 11:29:02
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Transfer w przypadku przewagi dostępu losowego ma ograniczone znaczenie.
    > F4 wypada dobrze zarówno pod względem transferów jak i access time. Cena
> [...]

    Z zamieszczonego tam zrzutu HD Tune wcale taka rewelacja nie wychodzi.
    Transfer 124 nie jest dużo gorszy od Raptora za to czas dostępu - 14 ms, to
    dość przeciętny wynik. Raptor ma 7. Poza tym nie przedstawiono testu zapisu,
    a Raptor ma te 130 także i w tą stronę. Na liście atutów Samsunga zostaje
    tylko cena.

  • 16. Data: 2011-02-26 11:41:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > OCZ Vertex2 z TRIM (od bodajze 60 do 180GB)

    Jeśli już się uprzeć przy hybrydzie i OCZ, to są już Verteksy3, mniej więcej
    dwa razy szybsze od dwójek i z interfejsem SATA_6. Pokazują się nowe
    kontrolery Toshiby, Samsunga i SandForce'a, który napędza tego OCZ-ta. Coś
    majstruje Intel. Za dużo jest zmian, to nie jest dobry okres do kupowania
    SSD.

  • 17. Data: 2011-02-26 12:04:33
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > to dość przeciętny wynik. Raptor ma 7. Poza tym nie przedstawiono testu
    > zapisu, a Raptor ma te 130 także i w tą stronę. Na liście atutów

    Ja bym to podciągnął pod to czego się faktycznie potrzebuje i jaki mamy
    budzet. Czy najszybszy bez względu na cene, czy coś pośrodku. Czy chcemy
    cichego komputera, czy może być "wiatrak serwerowy" itd.

    Na tej zasadzie dokonuje się wyboru. jezeli najszybszy to rozwazanie o
    HDD nie ma wogole sensu, tylko SSD. Napędy SSD na PCIex mają transfery
    1GB/s i czasem dostępu<1ms.

    Tu jest więcej danych o HD322GJ
    http://www.testfreaks.com/blog/review/review-of-sams
    ung-spinpoint-f4-320gb-hard-drive/

    (z tego co widziałem też tylko read, na pewno są inne zestawienia)

    Przed zakupami może warto np. sprawdzić aktualnie posiadany dysk w
    połączeniu z rozwiązaniem ReadyBoost lub eBoostr (windows od xp po W7)

  • 18. Data: 2011-02-26 12:06:36
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > nowe kontrolery Toshiby, Samsunga i SandForce'a, który napędza tego
    > OCZ-ta. Coś majstruje Intel. Za dużo jest zmian, to nie jest dobry okres

    ew. SSD na PCIex, transfer do 1GB/s ;)
    Co do kupowania, myśle że warto pomyśleć o zasadzie, która działa od
    zawsze - nowy model czegokolwiek zawsze może być wadliwy by design, do
    tego zazwyczaj drogi.

  • 19. Data: 2011-02-26 12:36:14
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Ja bym to podciągnął pod to czego się faktycznie potrzebuje i jaki mamy
    > budzet. Czy najszybszy bez względu na cene, czy coś pośrodku. Czy chcemy
    > cichego komputera, czy może być "wiatrak serwerowy" itd.

    Oczywiście, dlatego nie wybierałbym za niego.

> [...]
    ung-spinpoint-f4-320gb-hard-drive/
    > (z tego co widziałem też tylko read, na pewno są inne zestawienia)

    Wyniki testu odczytu są jeszcze gorsze niż poprzednio. I ten brak testu
    zapisu dyskwalifikuje autora także i tego testu. Czy według niego nie jest
    ważne jak dysk zapisuje? Sorry, ale pewnego poziomu testu, zwłaszcza jak się
    go cytuje jednak należy wymagać.

    > Przed zakupami może warto np. sprawdzić aktualnie posiadany dysk w
    > połączeniu z rozwiązaniem ReadyBoost lub eBoostr (windows od xp po W7)

    Nie wiadomo, czy autora wątku w ogóle interesuje Windows.

  • 20. Data: 2011-02-26 12:38:50
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "aL" <b...@w...pl> napisał

    > nowy VRaptor 640 GB.

    640 GB? To chyba jakaś nowość sprzed 15 minut?

    ZK