  • 11. Data: 2009-09-29 06:03:01
    Temat: Re: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:h9s6mc$qkg$1@news2.ipartners.pl...
    > Wychodzi na to, że za cenę ogrzewania ciepłej wody jaką masz, ogrzejesz
    > sobie ją sam w nocnej taryfie o ponad 100 stopni. W rzeczywistości
    > wystarczy ze 30, czyli grzanie samodzielne prądem będzie ze 3 razy tańsze.
    > Tylko że skoro masz grzać nocą z II taryfy to tylko boiler ma jakiś sens.

    nie chcę kumulować ciepła tylko bezpośrednio użyć

    wychodziłem z założenia że to tylko do kąpieli w wannie
    w innych zastosowaniach nie używa się aż tyle wody

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 12. Data: 2009-09-29 06:24:43
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > nie chcę kumulować ciepła tylko bezpośrednio użyć

    Czyli chcesz się kąpać po 22 i przed 6 rano ? Jaki masz przydział mocy
    (zabezpieczenia przedlicznikowe) ?

  • 13. Data: 2009-09-29 06:56:40
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Wychodzi na to, że za cenę ogrzewania ciepłej wody jaką masz, ogrzejesz
    > sobie ją sam w nocnej taryfie o ponad 100 stopni.

    Zakładając że podgrzana woda nie stygnie :-).

  • 14. Data: 2009-09-29 07:01:22
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam
    > tańszą taryfę)?
    > przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm
    > podgrzewacze:
    > 13,49zł 1KW 49zł 1,5KW

    Nie opłaca się :-). I nie opieram się na odpowiedziach szanownych Kolegów,
    ale na własnej praktyce. Po prostu pracowałem kiedyś w laboratorium
    elektrycznym w firmie produkującej sprzęt elektrogrzejny i robiliśmy tam
    różne, często naprawdę dziwne badania ;-). Żeby podgrzać 200 litrów wody
    grzałką 1 kW to musiałbyś włączać ją rano, a wieczorem może dałbyś radę się
    nie przeziębić w tej wannie ;-). Przy takiej powierzchni oddawania ciepła
    tempo grzania będzie żartobliwe...

  • 15. Data: 2009-09-29 08:30:25
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    - spód wanny można zapiankowac poliuretanem, powierchnia chłodząca sie
    zmniejszy o 80%
    - zamontuj w dnie 3-4 promienniki z mikrofalówek, łatwiej bedzie sterowac
    mocą, da sie zaprogramowac czas pracy i mniejsze ryzyko porażenia :)

  • 16. Data: 2009-09-29 08:42:18
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > - zamontuj w dnie 3-4 promienniki z mikrofalówek, łatwiej bedzie sterowac
    > mocą, da sie zaprogramowac czas pracy i mniejsze ryzyko porażenia :)

    Nie lepiej trochę plutonu? ;-)))) Parę prętów grafitowych i będzie miał do
    końca życia....

  • 17. Data: 2009-09-29 08:42:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > - zamontuj w dnie 3-4 promienniki z mikrofalówek, łatwiej bedzie sterowac
    > mocą, da sie zaprogramowac czas pracy i mniejsze ryzyko porażenia :)

    Pod metalową wanną dawać promiennik z mikrofali?? To na pewno dobre
    wyjście?? :P...

  • 18. Data: 2009-09-29 10:12:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Konop* napisał(-a):

    > Podgrzewać wodę w WANNIE, czy wodę PŁYNĄCĄ DO WANNY?? Tak czy siak -
    > woda (kranowa) doskonale przewodzi prąd i za wszelkiego rodzaju
    > amatorszczyznę ktoś zapłaci życiem! Dlatego ODRADZAM wszelkie próby
    > używania grzałek itp. do ogrzewania wody w wannie...

    A co za różnica czy grzałka znajduje się w wannie, czy w bojlerze? No chyba
    żeby miała cała wpaść do wanny.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2009-09-29 10:31:45
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 29, 12:12 pm, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

    > A co za różnica czy grzałka znajduje się w wannie, czy w bojlerze?

    Są dwie ważne różnice:
    1) Wanna powinna wprawdzie być uziemiona, ale primo nie ma gwarancji,
    że zostało to zrobione porządnie, a secundo emalia źle przewodzi prąd,
    więc w przypadku przebicia w grzałce jest problem, którędy prąd
    popłynie (może wzdłuż człowieka). Wyobraź sobie, że wkładasz rękę do
    wody, żeby sprawdzić, czy ciepła, drugą ręką łapiesz za kran i
    dostajesz prądem...
    2) W przypadku bojlera droga najmniejszego oporu do uziomu jest przez
    wodę w bojlerze do ścianki. Nie ma możliwości, żeby na niej znalazł
    się cały bądź kawałek człowieka.

    Marek

  • 20. Data: 2009-09-29 10:43:33
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Mon, 28 Sep 2009 22:33:20 +0200, zlotowinfo wrote:
    [ciach]

    Przy okazji tematu, tak robi instalacje elektryczne i ogrzewa się wodę w
    niektórych krajach:
    http://picasaweb.google.com/lukasz.goralczyk/Temp?
    authkey=Gv1sRgCNOUj7PN3cDWxAE#5386834121766081938

    --
    Łukasz.