  • Data: 2012-03-19 19:24:48
    Temat: Re: sygnal zegarowy do AFIO w STM32
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-19 08:04, slawek7 pisze:
    > Czesc.
    > chcialbym Was poprosic o pomoc w zrozumieniu pewnych ustawien w STM32.
    > Czytam sobie na temat fukcji alternatywnych wyprowadzen i nie moge
    > doszukac sie jakiegos przyzwoitego opisu odnosnie sygnalu zegarowego
    > tzw. funkcji alternatynej i takiego sygnalu RCC_APB2Periph_AFIO?
    > Czy to jest tak ze wlaczenie np TIM3 prowadzi do koniecznosci
    > wlaczenia sygnalu zegarowego do samego Timera oraz wlasnie tej funkcji
    > alternatywnej i czy samo GIPO tez trzeba uaktywnic?
    > W RM008 patrzac na tzw. Clock tree nie widac tego sygnalu
> [...]

    Ten zegar zasila jakby blok funkcji alternatywnych pinów GPIO :). Sam
    tego do końca nie rozumiem i tym bardziej nie potrafię wytłumaczyć, ale
    żeby używać "alternatywnych funkcji pinów" (czyli nie jako GPIO, ale np.
    wyjście PWM, wejścia zegarowe, Tx, Rx, SDA, SCL, MISO, MOSI itp itd) to
    powinieneś włączyć ten zegar. Więc odpowiadając na Twoje pytania:
    - jeśli chcesz używać timera 3, ale tylko "wewnętrznie" (taktowany z
    proca, nie wyprowadza żadnego PWMa czy czegoś na zewnątrz, to nie musisz
    tego włączać.
    - jeśli chcesz użyć Timera X, ale chcesz używać jego sygnałów na
    zewnątrz (CLK, Caputre, PWM...), to MUSUISZ włączyć ten zegar.
    - czy musisz włączyć zegar do GPIO, na którym jest ten pin - nie wiem,
    nie orientuję się (możesz sprawdzić), ale obawiam się, że tak, gdyż
    konfigurację na funkcję alternatywną wykonujesz w rejestrach GPIO.

    Konop