-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 29 Oct 2014 19:25:53 +0100
From: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:33.0) Gecko/20100101 Firefox/33.0
SeaMonkey/2.30
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: suzuki sv 650
References: <0d6e453b2801e717614c5c1abfeeab49$1@grupy.scigacz.pl>
<m1m4od$bu5$1@node2.news.atman.pl>
<2...@g...com>
In-Reply-To: <2...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 141029-1, 2014-10-29), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 19
Message-ID: <54513131$0$12639$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: format547.ire.pw.edu.pl
X-Trace: 1414607153 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12639 194.29.163.133:50209
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:666811
[ ukryj nagłówki ]Czesc!
Ekim pisze:
...
>Dół mocny, góra też.
...
Ja sie z tym akurat nie zgodze. A argumenty mam takie: w garazu CBR900 '98 oraz
SV1000 '05 -- mam wiec bezposredie porownanie co moze rzedowa 4-ka, a co V-twin o
podobnych mocach(130KM vs. 110KM)/pojemnosciach(919cm^3 vs. 998 cm^3). I przesiadam
sie z jednego na drugi w takt napraw to jednego to drugiego. IMHO, dolu to obydwie te
maszyny nie maja, choc w CBR900 jest go jednak wiecej (bo to stary sport, jeszcze
niespecjalnie podkrecany dla fanow katalogow). Ale.. SV1000 zaczyna zyc dopiero od
4krpm. Nizej nie ma co szukac, szarpie lancuchem jak glupia, jezdzac w gestym ruchu
miejskim trzeba sie przyzwyczic do pol-sprzegla. CBR-ka zdecydowanie toleruje
mniejsze obroty i juz mozna plynnie jechac miedzy samochodami. Porownujac krzywe
(moc) z hamowni to CBR ma wiecej miesa na dole, potem przy tych 7-8 kRPM SV1000
bedzie lepsza (bo od 6500 kRPM juz sie tam krzywa mocno wyplaszcza), ale na koniec
CBR900 znowu pokaze wiecej, bo zamiast tych 110 KM, bedzie miec pod czerwonym jakies
120-125
KM.
Ogolnie wiec moim zdaniem ta "mocny dol, mocna gora" w V-twinach (w zwlaszcza SV) to
jakies urban legend jest. To jest troche jak z zeglowaniem na ostrych halsach -- w
rzeczywistosci plyniesz wolniej, ale ze niemal pod wiatr i w ostrym przechyle, to sie
wydaje ze zapier...lasz jak cholera. Z V-twinami tak samo: praca motocykla mniej
kulturna niz w rzedowce, glosniej to wszystko wrzeszczy, mocniej sie trzesie,
przymykanie gazu czuc od razu (zwl. gdy przepustnice ciut rozsynchronizowane),
solidne odkrecenie tez czuc, wiec sie i wydaje ze moto potezniejsze jest i tak
jezdzcem miota.
Co nie zmienia faktu, ze SV1000 daje banana na gebie w trakcie jazdy i po niej, a o
to w sumie chodzi. Ale CBR tez, tylko inaczej...
A wracajac do tematu, to kupujac SV650 raczej sie nie mozna pomylic -- ruchu tamowac
nie bedzie. Chyba, ze ktos akurat tego V-twinowego stylu jazdy nie polubi.
Pawel
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=