-
Data: 2011-02-16 07:15:40
Temat: Re: suszarka zakloca odbior TV - w jaki sposob?
Od: pw <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 02/15/2011 09:10 PM, Maciek wrote:
> Użytkownik pw napisał:
>
>> Witam,
>> Czy moglby mi ktos technicznie odpowiedziec w jaki sposob suszarka do
>> wlosow, moze wprowadzac zaklaconia w odbiorze sygnalu DVB-T?
>
> Jak już koledzy pisali, zakłócenia iskrowe mają bardzo szerokie widmo,
> więc aż tak łatwo nie da się powiedzieć którędy się przedostają.
>
> Zakłócenia mogą się nanosić:
> 1) Od strony w.cz. na kabel, antenę
> 2) Od strony zasilania. Zasilanie prądem stałym idzie po kablu i tam
> również może dojść do wpływu zakłóceń na wzmacniacz. Skoki napięcia
> zasilającego powodują takie same skoki sygnału.
> 3) Mogą też wpływać na wnętrze telewizora. Wszystko zależy od odległości
> od źródła zakłóceń.
> 4) Suszarka może siać przez sieć elektryczną a stamtąd wpływać na
> telewizor, wzmacniacz.
>
> Jeżeli masz możliwość, to sprawdź oscyloskopem, co się dzieje w sieci
> elektrycznej. Tylko z głową, bo nie każda sonda pozwala na pracę pod
> napięciem sieci. Sprawdź tym samym oscyloskopem, jak wygląda zasilanie
> wzmacniacza.
>
> Co można zaproponować na odległość, wróżąc z fusów:
> 1) Naprawić suszarkę - wymienić szczotki, wstawić filtr jeżeli go nie ma
> a jest miejsce.
> 2) Wymienić kabel antenowy na wersję z podwójnym ekranem = oplot +
> folia. Spawdź złącza.
> 3) Jeżeli TV ma kabel z uziemieniem (3 styki) a gniazdko jest go
> pozbawione, to zobacz co się stanie, gdy podłączysz TV do gniazda z bolcem.
> 4) Zmienić ustawienie anteny, przesunąć ją poza zasięg zakłóceń.
> 5) Masz dziwaczną pętlę masy, która działa jak antena, zbierajac
> wszystkie śmieci. Pętla powstanie, jeżeli TV jest uziemiony do bolca w
> gniazdku, antena jest uziemiona, TV połączony ze wzmacniaczem
> akustycznym (jakiś amplituner + kolumny). Różnie to bywa, trzeba
> pokombinować, zaczynając od najprostszej konfiguracji, bez uziemienia
> całego układu w więcej niż jednym punkcie.
> 6) Wyrzuć suszarkę, bo jeżeli aż tak mocno sieje, to kiedyś Ci ubije
> jakieś wrażliwsze urządzenie.
>
> Jak już wyeliminujesz zakłócenia (bez wyrzucania suszarki), to w ten
> sposób dowiesz się którędy się przedostawały.
>
> Tak z ciekawości - odkurzacz nie zakłóca? To jest zwykle dość spore
> źródło impulsów.
>
> Maciek
dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz
PS
odkurzacz oczywiscie rowniez zakloca ...
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.11 09:10 Robert_J
- 16.02.11 18:27 Maciek
- 17.02.11 17:16 pw
- 17.02.11 20:18 Maciek
- 17.02.11 22:07 J.F.
- 18.02.11 07:06 pw
- 18.02.11 12:17 pw
- 18.02.11 20:40 Maciek
- 20.02.11 14:39 pw
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-01-14 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=