  • 21. Data: 2016-08-30 20:15:38
    Temat: Re: styl jazdy, a region Polski
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 01:20:27 +0200, gobo napisał(a):

    (...)

    Mieszkam pod Krakowem. Najwięcej świrów i chamów widuję na blachach z
    Olkusza i Częstochowy. Limanowskie i myślenickie też niczego sobie.

    Sam Kraków generalnie wypada dość pozytywnie. Chamstwo, pchanie się,
    nieprzepuszczanie pieszych widuję rzadziej niż np. w Wa-wie.

    Suwalszczyzna i Mazury jeżdżą IMHO o wiele za szybko, zwlaszcza gdy się
    weźnie pod uwagę stan tamtejszych dróg i aut, z których pełnoletnie
    passerati stanowią spory odsetek.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 22. Data: 2016-08-31 03:13:27
    Temat: Re: kierowcy idioci zatrzymujący się.
    Od: "Paskonik" <l...@g...com>

    > i tak być powinno.
    > przyzwyczajeni do normalnych zasad niemieckich

    W Polsce obowiązują przepisy polskie, a nie przepisy niemieckie.

    To co jest normalne w Polsce, nie musi być normalne w Niemczech.
    To co jest normalne w Niemczech, nie musi byc normalne w Polsce.

  • 23. Data: 2016-08-31 08:06:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 31.08.2016 03:13, Paskonik wrote:

    > W Polsce obowiązują przepisy polskie, a nie przepisy niemieckie.
    >
    > To co jest normalne w Polsce, nie musi być normalne w Niemczech.
    > To co jest normalne w Niemczech, nie musi byc normalne w Polsce.

    A widzisz, nie do końca, po to żeby było w miarę jednakowo powstała
    konwencja wiedeńska.

    Shrek

  • 24. Data: 2016-08-31 10:34:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Paskonik wrote:

    > W Polsce obowiązują przepisy polskie, a nie przepisy niemieckie.

    i wskażesz przepis zabraniający przepuszczania pieszych?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2016-08-31 12:29:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    > W Polsce obowiązują przepisy polskie, a nie przepisy niemieckie.

    i wskażesz przepis zabraniający przepuszczania pieszych?
    ---
    Jazda z prędkością utrudniającą ruch innym kierującym

  • 26. Data: 2016-08-31 14:36:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-31 o 12:29, re pisze:

    > i wskażesz przepis zabraniający przepuszczania pieszych?
    > ---
    > Jazda z prędkością utrudniającą ruch innym kierującym

    Masti pytał o przepis, pewnie konkretny zapis w PoRD?
    Ale pomijając już to, to czy prędkość utrudniająca porusznie się
    pieszego jest w tym wypadku mniej istotna od ruchu innych kierowców?
    Pieszy, to też pełnoprawny uczestnik ruchu drogowego, tak jak kierowca.

  • 27. Data: 2016-08-31 15:12:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "nadir"

> [...]
    > ---
    > Jazda z prędkością utrudniającą ruch innym kierującym

    Masti pytał o przepis, pewnie konkretny zapis w PoRD?
    No i taki przepis jest

[...]
    Mnie chodzi o to, że:
    1. jeśli kierowca nie musi zatrzymać się przed przejściem i ...
    2. nie można wyprzedzać przed przejściem ...
    a zatrzymuje się, to takie zatrzymanie w oczywisty sposób utrudnia ruch tym
    innym kierującym, którzy za nim jadą.

    No chyba, że w 1 musi, wtedy trudność wynika z przepisu a nie kierującego.
    Rola pieszego w istocie nie jest tu inna niż kierujących pojazdami, po
    prostu jak należy komuś ustąpić to nie można tego ustępowania zarzucać.

  • 28. Data: 2016-08-31 15:52:55
    Od: "Paskonik" <l...@g...com>

    > i wskażesz przepis zabraniający przepuszczania pieszych?

    Nie rozumiesz tego co czytasz.
    Ja nie pisałem, że zabronione jest przepuszczanie pieszych.

  • 29. Data: 2016-08-31 16:02:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Paskonik wrote:

> [...]

    >To co jest normalne w Polsce, nie musi być normalne w Niemczech.
    >To co jest normalne w Niemczech, nie musi byc normalne w Polsce.

    skoro powołujesz się na przepisy to chyba masz jakieś wsparcie?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2016-08-31 16:46:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-31 o 15:12, re pisze:

    > Użytkownik "nadir"

    > Masti pytał o przepis, pewnie konkretny zapis w PoRD?
    > ---
    > No i taki przepis jest

    Zabraniający przepuszczania pieszych, gdzie?

> [...]
    > a zatrzymuje się, to takie zatrzymanie w oczywisty sposób utrudnia ruch
    > tym innym kierującym, którzy za nim jadą.

    Tylko, że można wskazać mnóstwo przykładów gdy zatrzymanie lub
    zmniejszenie prędkości utrudnia utrudnia ruch innym kierującym. Dlaczego
    tylko zatrzymanie przed przejściem dla pieszych budzi Twoje kontrowersje?