  • 21. Data: 2014-05-04 21:42:08
    Temat: Re: sterownik z ethernetem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote in message
    news:lk5ghi$20j$2@node1.news.atman.pl...
    > jak już płacić to może za jakiś manual do arduino?
    > po ile i co Kolega przetrzymuje?

    Mam wszystko... ceny różne.

  • 22. Data: 2014-05-04 22:01:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-04 19:29, tusk, donald tusk pisze:

    > a czym można wysyłać w windzie pakiedy TCP i UDP?

    Ja do eksperymentów używam programu o nazwie Packet Sender.
    Całkiem wygodny w obsłudze. Jest też wersja na Androida, ale chyba płatna.

    Oczywiście chcąc przygotować rozwiązanie dostosowane do twoich potrzeb
    będziesz musiał napisać własny program, korzystając z socketów.

  • 23. Data: 2014-05-05 14:08:05
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    no dobra, czy wystarczy kupić takie arduino uno, później dokupić moduł
    ethernet (dlaczego są różne i nie pasujące do płytki uno?) po czym
    skompilować jakiś prosty programik przykładowy z IDE i możemy cieszyć
    się urządzeniem obsługiwanym po ethernecie?

    w sumie nie o to chodzi, może Ktoś (Pszemol?) może mi udostępnić nie
    mówię, że za darmo jakiś projekt urządzenia sterowanego po ethernecie?
    albo może Ktoś gdzieś widział, moduł/schemat, bibliotekę, przykłady?

  • 24. Data: 2014-05-05 14:30:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > mówię, że za darmo jakiś projekt urządzenia sterowanego po ethernecie?
    > albo może Ktoś gdzieś widział, moduł/schemat, bibliotekę, przykłady?

    A nie wolałbyś zastosować jakiegoś konwertera RS232/Serial -> Ethernet?
    Wtedy mógłbyś z peceta użyć telneta do określonego portu TCP/IP
    i dostałbyś się w ten sposób do portu RS232 urządzenia po drugiej stronie
    konwertera?

    Czyli masz swoją płytkę z przekaźnikami, na ten przykład...
    Płytka z przekaźnikami rozmawia przez port szeregowy.
    Pomiędzy ta płytką a Twoim pecetem wstawiasz konwerter RS232-Eth.
    Konfigurujesz konwerter aby przyjmował połączenia na dowolnym porcie
    TCP/IP i przekazywał je "na drugą stronę" do portu RS232 i spowrotem.
    Z peceta "gadasz" niby po Eth ale ten Eth jest dla Ciebie "przeźroczysty".

  • 25. Data: 2014-05-05 14:33:34
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > A nie wolałbyś zastosować jakiegoś konwertera RS232/Serial -> Ethernet?

    i tak i nie, po pierwsze to chciałbym to zrobić jak pan Bóg przykazał,
    AVR + moduł ethernet + biblioteka + przykład w C dla WinAVR...

    a po drugie to pierwsze słyszę, że coś takiego istnieje...

  • 26. Data: 2014-05-05 14:47:16
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-05-04 22:01, Atlantis pisze:
    > Packet Sender
    dz.

  • 27. Data: 2014-05-05 15:20:55
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    http://allegro.pl/modul-sieciowy-ethernet-enc28j60-a
    vr-pic-arduino-i4134553973.html

    to by bylo fajne

  • 28. Data: 2014-05-05 16:47:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tusk, donald tusk wrote:
    > Ktoś wie jak czymś takim się steruje:
    > http://allegro.pl/avt966-b-karta-przekaznikow-z-inte
    rfejsem-ethernet-i4148535678.html
    > ?
    > jak napisac program pod windę do sterowania czyms takim?

    ja wiem...

    trzeba usiąść przy komputerze i zacząć klepac w klawisze tylko z sensem po
    jakimś czasie będziesz miał program...

  • 29. Data: 2014-05-05 20:53:58
    Od: "europa.europa" <e...@e...oi>

    > http://allegro.pl/modul-sieciowy-ethernet-enc28j60-a
    vr-pic-arduino-i4134553973.html

    > to by bylo fajne

    pare dni temu ci to poslalem...
    http://newswebreader.com/pl.misc.elektronika/Re-ster
    owanie-triakami/41168
    ale tak to jest jak sie ma bialoruski news.server

    europa.oi

  • 30. Data: 2014-05-06 14:16:32
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    fajne dzieki, co to za procek? arm? i jaki chip ethernetu? to jakaś
    biblioteka do obsługi? czy autorski projekt? pytam, czy łatwo go
    przerobić? w czym to napisane?