  • Data: 2020-12-11 01:56:04
    Temat: Re: sterowanie ON/OFF radiowe lub po sieci 230 V
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-12-2020 o 18:32, PeJot pisze:

    > Cyli blacha trapezowa na elewacji budynku jest nie do przejścia ? Okno
    > nie pomoże ?

    Każda blacha jest dobrą zaporą dla fal elektromagnetycznych i znacznie
    skraca zasięg. Mam u klienta zestawiony link do powiadamiania na tych
    sprzętach. Odległość około 80 metrów. Nadajnik za szklanymi drzwiami.
    Odbiornik za ścianą o grubości około 25 cm, w której są pełne metalowe
    drzwi. Budynki ustawione prostopadle do siebie, trzeba wyjść z drzwi
    "nadajnika" i pod kątem 90* widać budynek z odbiornikiem.
    Działało bez problemu aż ktoś w sąsiedztwie prawdopodobnie włączył
    prawie ciągłą transmisję na 433 MHz i wszystko zakłóca. Pojawiły się w
    okolicy problemy z działaniem pilotów do bram, samochodów itp. Od tamtej
    pory nie każda transmisja dochodzi do skutku.

    Okno z normalnego szkła w niczym nie przeszkadza. Za to bardzo tłumią
    szyby metalizowane - coś jak elewacje w wieżowcach.

    yabba