  • 11. Data: 2011-10-20 19:36:07
    Temat: Re: stary 89c2051 i kondzior na P1
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > A port nie ma takiej histerezy? Nie mogę jakoś wygooglać budowy
    > wewnętrznej portów tego procka.

    W "starym 8051"? Jak nie ma w dokumentacji, to w scalaku też nie ma.
    Zresztą, doradzałem pobawienie się oscyloskopem.
    K.

  • 12. Data: 2011-10-20 20:00:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.10.2011 21:17, John Smith pisze:

    > Aby taki układ jeszcze miał szansę niezawodnego działania, musiałbyś
    > dodać wejście z histerezą napięcia. Gdy drgania zestyków wygenerują
    > przebieg pomiędzy poziomami L i H, będą przypadkowe interpretacje
    > naciśnięcia klawisza.
    Jak bardzo trzeba się postarać, żeby stan na przycisku nie był ustalony
    jeszcze np po 50ms?

    Btw: ja nie twierdzę, że to jest dobry układ, czy też nie jest w
    środowisku produkcyjnym. Po prostu imo taki układ będzie działać zgodnie
    z założeniami (skutkując być może przy okazji "leniwą" klawiaturą) ale
    dla hobbisty powinien spokojnie wystarczyć.

    > Układ z analogowym filtrem traci też na dynamice obsługi, klawisz trzeba
    > przytrzymać, aby się kondensator przeładował.
    Tak. Ale przy cyfrowym filtrowaniu tez trzeba. Może odrobinę krócej.

    > Obecnie przyjęło się programowe odczytywanie stanu zestyku, typowo po
    > 20ms, porównaniu stanów i gdy wskazania naciśnięcia są jednakowe
    > sygnalizacja takiego zdarzenia.
    Czyli po zdarzeniu na pinie odpala się odczyt za 20ms z timera? Ja znam
    jeszcze 2 metody:
    - pooling np co 5ms do bufora przesuwanego, zgłoszenie zbocza
    narastającego gdy mamy 0x0F a opadającego gdy jest 0xF0 (lub włączenie
    takiej funkcjonalności pinu jak procek obsługuje ;))
    - po odebraniu przerwania z danego pinu ignorowanie kolejnych przez Xms
    lub ignorowanie tych następujących mniej niż t od poprzedniego

    Michoo

  • 13. Data: 2011-10-20 20:24:35
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" napisał:

    > czy można dołączyć którąś linię portu do przycisku z dużym kondziorem?

    Skoro potrafisz tworzyć własne nazewnictwo, to pewnie będziesz potrafił znaleźć
    własne rozwiązanie.

    Remek

    Komdzior, komp, nieuk.

  • 14. Data: 2011-10-21 08:45:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik John Smith napisał:
    [..]
    > Obecnie przyjęło się programowe odczytywanie stanu zestyku, typowo po
    > 20ms, porównaniu stanów i gdy wskazania naciśnięcia są jednakowe
    > sygnalizacja takiego zdarzenia.

    Tej metody + kondensatory bodajze 100nF bez opornikow uzylem w ukladzie
    z 89c2051 jak spawarka sasiada wyzwalala wejscia klawiszy. Czasy
    dobieralem eksperymentalnie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 15. Data: 2011-10-21 15:15:26
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > z założeniami (skutkując być może przy okazji "leniwą" klawiaturą) ale
    > dla hobbisty powinien spokojnie wystarczyć.

    Hobbysta nabierze złych nawyków, a później w CV będzie uparcie
    twierdził, że N lat zajmuje się elektroniką. Autor wątku jest na dobrej
    drodze zostania wiecznym amatorem.

    > Tak. Ale przy cyfrowym filtrowaniu tez trzeba. Może odrobinę krócej.

    20ms, czas stały. Przerwanie wyzwalane timer'em.

> [...]
    > - po odebraniu przerwania z danego pinu ignorowanie kolejnych przez Xms
    > lub ignorowanie tych następujących mniej niż t od poprzedniego

    Przy systemach pracujących w czasie rzeczywistym, to prosty sposób na
    zawieszanie się oprogramowania wraz z zużywającym się zestykiem.
    K.

  • 16. Data: 2011-10-21 17:30:04
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Komdzior, komp, nieuk.

    wolę być nieuk niż burak capie...

  • 17. Data: 2011-10-21 17:32:27
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    chodzi o włączanie i wyłączanie z trybu uśpienia procka...
    nie wiem, ale może macie rację i obyło by się z samym przyciskiem...

    jakbym procedurę obsługi wyjścia napisał taką:
    przerwanie: reti
    a w programie głównym czekał z sekundę...

  • 18. Data: 2011-10-21 18:18:56
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > wolę być nieuk niż burak capie...

    taki żart.

  • 19. Data: 2011-10-22 15:07:57
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 20 Oct 2011 18:58:59 +0200,
    Michoo <m...@v...pl> screamed:
    > Układ:
    >
    > ^
    > |
    > [ ] R1

    > | R2 |
    > = C1 \
    > | |
    > - -

    Już mu to kiedyś podsyłałem. Widać za skomplikowane.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 17:07:11 user up 12963 days, 5:02, 1 user, load average: 0.18, 0.38, 0.04 ]

    My Father had a profound influence on me, he was a lunatic. -- Spike Milligan