  • Data: 2012-05-20 20:19:28
    Temat: Re: stare dyskietki
    Od: PH <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

    > nurtuje mnie taka sprawa, czy dyskietki (takie zwykłe komputerowe,
    > ewentualnie z rozróżnieniem na DD i HD) z wiekiem starzeją się lub w
    > jakikolwiek inny sposób uszkadzają się? czy warto kupować stare
    > dyskietki? czy może warto i zwykły format przywróci im świetność?

    Dziś pokazałem synowi u dziadka na strychu jak kiedyś wyglądał komputer
    osobisty typu Atari 65XE i stacja dysków Atari 1050. Ostatni raz
    włączane toto było do prądu jeszcze zanim syn się urodził, z 12 lat
    temu. Po odpaleniu i przeglądnięciu kilku dyskietek (parę gierek LK
    Avalon, parę dyskietek Kodak i Verbatim pochodzenia PC-XT) byłem pełen
    podziwu, że ani razu nie pojawił się błąd odczytu. Dodam, że strych
    nieogrzewany, -20C w zimie, +50C latem.

    Pozdrawiam,
    Paweł