  • 21. Data: 2016-07-14 16:27:38
    Temat: Re: stara wkrętarka -> na 18650 - jak ładować?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Nie wiem ile spodziewasz się wyciągnąć z takiego ogniwa ale wyrwane z
    > baterii laptopowej dawały bez łaski 6A. Powyżej zaczynały być gorące.
    > Oczywiście nie sprawdzałem wszystkich ogniw na świecie. Ale często mają
    > 2C. Dla porządnej baterii NCR18650B masz własnie koło 7A. Nówka 20zł.
    > Czasem spotykana w *lepszych* bateriach laptopowych, do wyrwania za
    > grosze. Niestety równiez często podrabiana sądząc po cenach w chinach i
    > lekko zmienionych nadrukach.
    >
    > Sam sprawdź ile bierze wkrętarka i oceń czy 2C styknie.

    nie wiem. wiertarka bierze dużo. drucik wyjęty z kabla lan, zaczyna
    świeicć. te ogniwa są zgrzane blaszkami. jak raz zrobiłem zwarcie to ta
    blaszka się zaświeciła i wypaliła mi dziurę w palcu. a mam po dwie
    równolegle i 4 pary szeregowo.
    Na razie poskładałem na szybko, Współpracownicy są zdziwieni jakiego to
    ma kopa.
    Kupię balancer

    ToMasz

  • 22. Data: 2016-07-14 23:47:28
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-07-12 o 21:41, ToMasz pisze:

    > może jakieś inne pomysły?

    Ja w swojej zastosowałem 3 pary ogniw połączone szeregowo. Montowane w
    miejsce oryginalnych Ni-Cd. Wewnątrz żadnej dedykowanej elektroniki dla
    Li-Ion.
    Podczas ładowania warto kontrolować napięcia poszczególnych ogniw (nie
    chciałbym, aby coś się stało np. podczas mojej nieobecności) więc na
    obudowie akumulatora zastosuje gniazdo 4-pinowe żeńskie typu M8 lub M12.
    Ładowarka będzie się składała z 3 tanich (chińskich) modułów ładowarki
    Li-Ion na USB na TP4056 (po ok. 4zł/moduł) i trzech zasilaczy
    wtyczkowych +5V (kolejne 5zł/szt.) *) - elektronikę wyciągam i montuje w
    jakieś taniej obudowie Z-xx. Dołożę jakieś radiatory. Ładowanie prądem
    ok. 0,5-1A. Prosto, tanio i skutecznie. Niezawodność na miarę chińczyków.

    Co do samych ogniw wysokoprądowych, to na Allegro łatwo kupić nowe:
    CGR18650K (Panasonic) - 30A
    US18650VTC4 (Sony) - 30A
    INR18650-20R (Samsung) - 22A
    INR18650-15Q (Samsung) - 18A
    IFR18650-11Q (Samsung) - 10A
    UR18650W2 (Sanyo) - 10A

    Szukaj. Nie są drogie. Chyba nie warto dziadować.

    *) ostatnio zestawy "TP4056 + zasilacz 5V" na Allegro były po 6zł. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 23. Data: 2016-07-14 23:54:09
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    > PS. Cała masa baterii we wkrętarkach ma akumualtory łaczone 2+2 i jakoś
    > żyja ladowane byle czym.

    Oglądałem akumulator Bosha Li-Ion 18V i jednak miał poza dwoma
    "wysokoprądowymi" stykami, kilka "niskoprądowych", więc jednak są
    jeszcze tacy, którzy dbają o bezpieczeństwo. Może lepiej pójść ich
    śladem... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 24. Data: 2016-07-15 00:04:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-14 23:54, Dykus wrote:
> [...]
    > "wysokoprądowymi" stykami, kilka "niskoprądowych", więc jednak są
    > jeszcze tacy, którzy dbają o bezpieczeństwo. Może lepiej pójść ich

    Powiedz to chińczykom. Gdzieś mi mignął na necie teardown roweru
    elektrycznego produkcji chrl gdzie 18650 połączono w
    rownoległo-szeregowo i wyprowadzono dwa grube duty do ladowania z
    bezpiecznikiem jako jedynym elementem pomiedzy. Rower podobno jeździl
    rok codziennie ładowany i stracił zasięg minimalnie. To że jest to
    niezgodne ze sztuka nie oznacza że nie mozna tak zrobić. Ogniwa we
    wkrętarce prędzej padną od pradu zwarciowego przy wkręcaniu wspomaganym
    testosteronem a nie sprzeglem niż miliwoltowych różnic przy ładowaniu.
    Nastepne na allegro za 5zł i jazda.

    Swoją drogą łączenie równoległe wprost ogniw jest praktykowane
    powszechnie i robi niezłe jaja jak jeden akku padnie. Balancer nie pomoże.

    W swojej wkrętarce wymieniłem na liion nie dlatego że lepsze tylko
    dlatego że ostatnio kupiłem 30 sztuk za 30zł i wszystkie około 2Ah. Mam
    się przejmować że jakies padnie kupując balancer za 100zł lub szyjąc 2
    tyg elektronikę do nich? E tam ...

  • 25. Data: 2016-07-15 00:32:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 15 Jul 2016 00:04:17 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Swoją drogą łączenie równoległe wprost ogniw jest praktykowane
    > powszechnie i robi niezłe jaja jak jeden akku padnie. Balancer nie
    pomoże.

    Jak sobie wyobrażasz podłaczenie balansera przy równoległym
    połączeniu ogniw?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2016-07-15 20:37:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-15 00:32, Marek wrote:
    > pomoże.
    > Jak sobie wyobrażasz podłaczenie balansera przy równoległym połączeniu
    > ogniw?

    Nijak. Przeciez napisałem ze nie pomoże.