  • 11. Data: 2016-07-13 14:56:58
    Temat: Re: stara wkrętarka -> na 18650 - jak ładować?
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    news:578638c5$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Litowe sa litowe, a nie niklowe.

    A, w tym sensie, źle zrozumiałem, jako podział na Ni-Cd i Ni-MH, mój błąd,
    przyznaję się.

    > I jakos tak z ich wprowadzeniem zaczely sie coraz precyzyjniejsze uklady
    > ladujace.

    Ta... że niby mi ułamek wolta przekroczysz i może wypierdykać, coraz
    delikutaśniejsza się ta technika robi. I jeszcze wilgoci nie lubią.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 12. Data: 2016-07-13 15:49:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ta... że niby mi ułamek wolta przekroczysz i może wypierdykać, coraz
    >delikutaśniejsza się ta technika robi. I jeszcze wilgoci nie lubią.

    Nawet nie trzeba przekraczac - jakos jest wymaganie, aby ladowanie
    odciac, nie pozostawiac ich pod napieciem 4.2V.

    Z drugiej strony - kiedys naladowalem do 4.4V i jakos nie wybuchly ...

    J.

  • 13. Data: 2016-07-13 16:51:30
    Temat: stara wkrętarka -> na 18650 - jak ładować?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrobisz prosty balancer. Rownolegle do kazdego ogniwa trzeba przylutowac diode zenera
    na napiecie ok 4,15V. Diody musza wytrzymywac prad jaki daje ladowarka. Nie jest to
    super rozwiazanie bo nie pozwala naladowac akumulatora do pelna. Nie zabezpiecza
    przed zbyt glebokim rozladowaniem. Ale akumulatorki nie uszkodza sie wskutek
    przeladowania.

  • 14. Data: 2016-07-13 17:32:52
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Zrobisz prosty balancer. Rownolegle do kazdego ogniwa trzeba przylutowac diode
    zenera na napiecie ok 4,15V.
    nie mam takich diod. zenerki są na 4.3 a to za dużo. Gzieś widziałem
    układ z regulowaną zenerką+ tranzystor, ale to już jest jakiś tam układ,
    razy 4 sztuki, jakaś ładowarka, która wykryje że wszystkie się
    naładowały....
    skłaniam się w kierunku kombinatoryki z gniazdem i wytyczką. założę nowy
    wątek.
    Dzięki

  • 15. Data: 2016-07-13 17:35:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 11:30, Marek Wodzinski pisze:

    > Zależy czego oczekujesz od takiej zreanimowanej wkrętarki.
    >
    > Ja na zdechłych akumulatorach od laptopa (3S2P, realna pojemność pakietu
    > ok. 2.5Ah czyli ok. 50% znamionowej) złożyłem kilka szaf bez problemu
    > (wiercenie, wkręcanie).
    > Słaby akumulator robi przy okazji za sprzęgło, a to miałem zepsute :-)
    >
    > Problem się robi jak potrzebujesz dłużej dużo prądu, ale w moim wypadku
    > dopiero przy użyciu otwornicy wkrętarka na tych ogniwach wymiękła.

    No właśnie.
    Mam wiertarko-wkrętarkę udarową AEG 18V. I tak sobie myślałem czy
    zgrzewać ogniwa NiMn zamiast NiCd, czy może przejść od razu na LiIon.
    Tylko chyba nie dadzą rady... Ładowarka jest pół godzinna, tego też
    chyba nie wytrzyma ogniwo.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2016-07-13 18:11:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Jul 2016 17:32:52 +0200, ToMasz <N...@o...pl>
    wrote:
    > nie mam takich diod. zenerki są na 4.3 a to za dużo. Gzieś widziałem

    Czy ja wiem, ostatnio kupiłem lipola, który na wbudowanym PCM ma
    odcięcie przy 4.3V

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-07-13 22:50:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-13 01:39, HF5BS wrote:
    > A tam nie trzeba załadować akumulatorka takiego, no, wysokoprądowego? Ma
    > trochę mniej pojemności i trochę więcej kosztuje...

    Nie wiem ile spodziewasz się wyciągnąć z takiego ogniwa ale wyrwane z
    baterii laptopowej dawały bez łaski 6A. Powyżej zaczynały być gorące.
    Oczywiście nie sprawdzałem wszystkich ogniw na świecie. Ale często mają
    2C. Dla porządnej baterii NCR18650B masz własnie koło 7A. Nówka 20zł.
    Czasem spotykana w *lepszych* bateriach laptopowych, do wyrwania za
    grosze. Niestety równiez często podrabiana sądząc po cenach w chinach i
    lekko zmienionych nadrukach.

    Sam sprawdź ile bierze wkrętarka i oceń czy 2C styknie.

  • 18. Data: 2016-07-14 08:13:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały napisał(a) :

    > Nie wiem ile spodziewasz się wyciągnąć z takiego ogniwa ale wyrwane z
    > baterii laptopowej dawały bez łaski 6A.

    Bez łaski, to i bez sensu.

    > Sam sprawdź ile bierze wkrętarka i oceń czy 2C styknie.

    Ano PCB z balanserem na prąd max 50A poszło się p... eee... znaczy
    paść. Przy próbie zatrzymaniu na siłę wkrętarki. Ręką. Dozwolony
    prąd ciągły PCB to 20A. Wkrętarka na 14.4V NiCd. No chyba że to 50A
    znaczyło 50 Amdzengów. Taka chińska jednostka prądu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 19. Data: 2016-07-14 10:34:13
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-07-12 o 21:41, ToMasz pisze:
    > to cholerstwo ładować tanio? Balancera niemam i nie zrobię. Znalazłem w chinach
    przerabiałem wiertarkę z nicd na lion i też się upierałem przy nierobieniu
    balancera, ale mi przeszło gdzieś tak przy trzecim ładowaniu ogniw... mam
    zgrzany pakiet 3x2 z baterii od laptopa. Doładowania używam zasilacza od ww
    laptopa podłączonego przez lm317 ustawiony na +-12.55v (niecałe 3x4.2v), a na
    ogniwach ma przyklejone w środku baterii balancery na tl431 plus jakiś
    tranzystor BDcośtam i ustawione toto na +-4.19v. W sumie działa ten układ bardzo
    dobrze, napięcia są ruchome o +-0.02v, nie przeszkadza. Ładowanie całości mam na
    1A ustawione, więc trzeba kilka godzin aby załadować porządnie, ale myślę, że
    wieksze prądy też są do osiągnięcia, tylko kwestia wielkości elementów i
    odprowadzenia ciepła. Pobór z ogniw nie jest niczym ograniczony :)
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 20. Data: 2016-07-14 10:52:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Jul 2016 22:50:23 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczywiście nie sprawdzałem wszystkich ogniw na świecie. Ale często
    mają
    > 2C. Dla porządnej baterii NCR18650B masz własnie koło 7A. Nówka
    20zł.

    Jak chce duży prąd to może użyć modelatskie lipole, w których 20 lub
    30C to standard.

    --
    Marek