  • 1. Data: 2010-11-05 15:46:40
    Temat: stara płyta z SATA
    Od: "nolina" <n...@g...pl>

    Witam
    Mam starą płytę (ASRock P4V88+) i chcę ją zmodernizować o nowy dysk (teraz
    jest dysk z IDE). Ma ona możliwość obsługi dysków z SATA. Moje pytanie jest
    takie. Czy to dobry pomysł by ten stary dysk wyrzucić a system wgrać na ten
    nowy z SATA. Pytam gdyż w czasach owej płyty SATA było (chyba) nowością na
    wyrost. Gniazda SATA na płycie (oba) są zaklejone kartką z napisem "IMPORTANT" :)
    Przy okazji spytam-czemu dyski IDE są droższe teraz od SATA, chyba że coś źle
    spojrzałem?
    Dzięki za info i pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-05 16:36:55
    Temat: Re: stara płyta z SATA
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Przy okazji spytam-czemu dyski IDE są droższe teraz od SATA, chyba że coś
    > źle
    > spojrzałem?

    Dyski IDE są bardziej niszowym produktem, jest mniejsza produkcja, więc
    wszystko jest droższe. No może poza układem talerze-głowica. Ale elektronika
    jest inna, transport w mniejszych ilościach, hurt w mniejszych ilościach
    itp. itd.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2010-11-05 21:04:31
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "nolina" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowy z SATA. Pytam gdyż w czasach owej płyty SATA było (chyba) nowością na
    > wyrost. Gniazda SATA na płycie (oba) są zaklejone kartką z napisem

    Mam plyte Asrocka i tam SATA jest 1,5Gb/s i dysk Samsunga mi nie wykrywała.
    Na innym komputerze zmieniłem transfer dysku narzędziem do Samsunga z 3Gb/s
    na 1,5Gb/s i śmiga bardzo ładnie (ok. 100MB/s w Victoria).

  • 4. Data: 2010-11-06 11:39:48
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > "IMPORTANT" :)
    > Przy okazji spytam-czemu dyski IDE są droższe teraz od SATA, chyba że coś

    Skoro ma SATA, to powinno ono działać. Zapewne będzie trzeba przełączyć dysk
    w tryb SATA 150 (na wydajnośc to nie wpłynie), a nie wszystkie dyski to mają
    lub trzeba to zrobić softwarowo, więc najlepiej kupić taki dysk w którym
    zworkami można wymusić tryb SATA 150.

  • 5. Data: 2010-11-12 16:42:11
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <ib18t0$3em$1@inews.gazeta.pl>, nolina napisał(a):

> [...]
    > wyrost. Gniazda SATA na płycie (oba) są zaklejone kartką z napisem "IMPORTANT" :)

    Tylko uważaj, żeby podłączony dysk SATA o pojemności np: 1TB został wykryty
    przez BIOS. Niestety, ale ja mam taką płytę i musiałem dokupić kontroler
    SATA na PCI i dopiero dało się go używać :)

    Jacek

  • 6. Data: 2010-11-13 10:05:21
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    nom pisze:

    > Mam plyte Asrocka i tam SATA jest 1,5Gb/s i dysk Samsunga mi nie
    > wykrywała. Na innym komputerze zmieniłem transfer dysku narzędziem do
    > Samsunga z 3Gb/s na 1,5Gb/s i śmiga bardzo ładnie (ok. 100MB/s w Victoria).

    Bez sensu. Do tego służy zworka na dysku (nie ma jej oczywiście ale
    każdy producent wyprowadza piny na zewnątrz w dysku w razie takiej
    potrzeby).

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2010-11-24 21:51:23
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Bez sensu. Do tego służy zworka na dysku (nie ma jej oczywiście ale każdy
    > producent wyprowadza piny na zewnątrz w dysku w razie takiej potrzeby).

    Na Samsungu, który miałem nie działa, myślisz, że jestem tak głupi, że nie
    sprawdziałem najłarwiejszego roziązania? ;-)
    Na Seagate, WD Caviar i owszem, zworką da się zmienić, na Samsungu nie na
    każdym.